شماری از علما دینی در دیدار با دکتور «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت ملی افغانستان نگرانی خود را از نشر برنامه های مبتذل و خلاف ارزش های دینی و ملی اعلام کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،علمای دینی با تاکید هشدار دادند که نشر برنامه ها و سریال های خشن، مستقیما در تقویت خشونت و ترور در سطح خانواده ها و اجتماع نقش داشته و پیامدهای آن خطر ناک می باشد.

این دیدار تحت نام «نشست مشورتی مشترک» رئیس اجرایی با شماری از علمای دینی و وزرای معارف، تحصیلات عالی، اطلاعات و فرهنگ و ارشاد حج و اوقاف در کابل انجام شد.

در این دیدار به اهمیت و موثریت حمایت علما از دولت جمهوری اسلامی افغانستان پرداخته شد و ستون فقراتی که نظام، مشروعیت و حمایت خویش را از آنان به دست می آورد.

همچنین مشکلات و چالش هایی که علمای دینی با آن رو به رو هستند به بحث گرفته شد و نگرانی علما و خطبا از تهدیدات امنیتی، بهبود وضعیت مساجد، ارتقای ظرفیت علما، بی توجهی در قسمت بورسیه ها به علما و مدارس دینی، کمبود استادان در مدارس دینی و مشکلاتی در تایید اسناد فارغان مدارس خارج از کشور به ویژه از پاکستان، از مواردی بود که به تفصیل روی آن بحث گردید.

همچنان نشر برنامه های مبتذل و خلاف ارزش های دینی و ملی مردم افغانستان یکی دیگر از نگرانی های علمای دینی بود که به آن تاکید نموده و هشدار دادند که نشر برنامه ها و سریال های خشن، مستقیما در تقویت خشونت و ترور در سطح خانواده ها و اجتماع نقش داشته و پیامدهای آن خطر ناک می باشد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار، با بیان اینکه علما پشتوانۀ نظام بوده و نقش شان در تامین ثبات همیشه مشخص و تعین کننده بوده است، تاکید کرد که هدف حکومت حل مشکلات علما و ایجاد سهولت های بیشتر برای آنان می باشد.

در همین حال، وزرای حج، ارشاد و اوقاف، معارف، اطلاعات و فرهنگ و تحصیلات عالی هر کدام به ترتیب به صحبت نموده و به بخشی از مشکلاتی که علمای دینی داشتند پاسخ دادند.

در پایان قرار شد تا وزرای مربوطه مشکلات و نگرانی های علما را به صورت دقیق مورد مطالعه قرار داده و راه های حل مناسب آن را در نظر گرفته و در نشست مشترک بعدی که تحت ریاست رئیس اجرائیه کشور تدویر خواهد یافت، ارائه نمایند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار