کروز: اگر کلینتون پیروز شود، فرزندانمان در قرض مدفون می‌شوند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیروزی کلینتون را در انتخابات، موجب پیدایش مشکلاتی برای حزب جمهوریخواه و شدت گرفتن رکود اقتصادی برای این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تد کروز گفت: هیلاری کلینتون به راحتی دونالد ترامپ را شکست خواهد داد و اگر کلینتون پیروز شود، فرزندان ما در میلیاردها دلار قرضِ بیشتر مدفون خواهند شد. 

این نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در سخنرانی تبلیغات انتخاباتی خود در شهر «اوانزویل» در ایالت «ایندیانا» گفت: دونالد ترامپ (رقیب کروز) در برنامه «تودی شو» در تلویزیون حاضر شد و در آن برنامه از هیلاری کلینتون و باراک اوباما در خصوص این موضع حمایت کرد «مردان بزرگسال باید مجاز باشند از دستشویی دختران کوچک استفاده کنند» (هواداران تد کروز، دونالد ترامپ را هو کردند.) 

وی پرسید: آیا ما به شدت مجنون و دیوانه شده ایم؟! وی تأکید کرد: این مسئله ای نیست که به جناح چپ و راست، یا جمهوری خواه و دموکرات، ربط داشته باشد. من خودم پدرِ دو دختر کوچک هستم. این، به (داشتنِ) عقل سلیمِ ساده مربوط می شود. 

تد کروز در بخش دیگری از سخنانش گفت: 65 الی 70 درصد از جمهوری خواهان در سراسر آمریکا درک می کنند که دونالد ترامپ بهترین نامزد برای رقابتِ رو در رو با هیلاری کلینتون نیست. اگر ما دونالد ترامپ را نامزد کنیم، آنگاه هیلاری کلینتون با اختلاف دو رقمی (به راحتی) پیروز خواهد شد. 

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه گفت: در ضمن، اگر هیلاری کلینتون پیروز شود، ما (جمهوری خواهان، اکثریت) سنا را از دست خواهیم داد، به احتمال زیاد مجلس نمایندگان آمریکا را نیز از دست خواهیم داد و دیوان عالی آمریکا را نیز برای نسلی، از دست خواهیم داد (قاضی نهم دیوان عالی را هیلاری کلینتون تعیین خواهد کرد.) 

کروز افزود: (در صورت پیروزی کلینتون) اصلاحیه های قانون اساسی آمریکا (که متضمن برخی از آزادی های مدنی است) نیز به مخاطره خواهد افتاد. فرزندان ما در میلیاردها دلار قرضِ بیشتر مدفون خواهند شد و ما در دامِ همان رکود اقتصادی که در خلال هفت سال گذشته شاهد آن بوده ایم، گرفتار باقی خواهیم ماند. 

وی در خاتمه، انتخابات درون حزبی ایندیانا را که حدود هشت روز دیگر برگزار خواهد شد، نقطه عطفی برای کشور آمریکا توصیف کرد و از هوادارانش خواست در آن انتخابات شرکت کنند و به او رأی دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار