ترامپ: اتحاد کروز و کیسیک از سر درماندگی است

نامزد پیشرو جمهوریخواهان، توافق دو رقیب هم‌حزبی‌اش برای کنار زدن او را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، طبق خبری که در ساعات پایانی روز یکشنبه در رسانه‌ها منتشر شد، «تد کروز» و «جان کیسیک» - دو نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – علیه «دونالد ترامپ» - نامزد پیشرو این حزب – با یکدیگر متحد شده‌اند.

به همین دلیل، ترامپ امروز سه‌شنبه در نطق انتخاباتی خود ضمن انتقاد شدید از رفتار رقبای انتخاباتی خود، اعلام کرد که سناتور تگزاس و فرماندار اوهایو از سر درماندگی علیه او متحد شده‌اند.

ترامپ به لحاظ تعداد نمایندگان حزبی به وضوح جلوتر از دو رقیب دیگر خود است؛ اما هنوز این احتمال وجود دارد که نتواند آرای لازم 1237 نماینده حزبی را در مجمع ملی حزب جمهوریخواه کسب کند. 

چنانچه ترامپ در رای‌گیری نخست اعضای مجمع ملی حزب جمهوریخواه نتواند به نصاب 1237 رای نمایندگان حزبی دست یابد، سرنوشت تعیین نامزد نهایی حزب به رای‌گیری دوم کشیده خواهد شد و در آنجا دیگر نمایندگان حزبی فارغ از تعهدی که در قبال نامزدهای پیروز در هر ایالت دارند، می‌توانند آزادانه از هر نامزدی که مورد علاقه آنهاست، حمایت کنند. در چنین شرایطی شاید کروز یا حتی کیسیک بجای ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب معرفی شوند.

کروز در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفته است اگر ترامپ به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان معرفی شود، در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر کلید کاخ سفید را دو دستی تحویل هیلاری کلینتون – نامزد پیشرو دموکرات‌ها – خواهد داد.

طبق توافقی که میان کروز و کیسیک علیه ترامپ به عمل آمده، کروز تبلیغات انتخاباتی خود در ایالت‌های اورگن و نیومکزیکو را به نفع کیسیک متوقف خواهد کرد و در عوض، کیسیک نیز راه را برای پیروزی قاطع کروز در ایالت ایندیانا هموار می‌کند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ترامپ بهتره
کلینتون مرموزه
یادمون نره کلینتون بود تحریم اورد گروه داعش و طالبان و النصره حمایت کرد ...
ترامپ به فکر اقتصاد کشور هست و سر رشته ای در سیاست نداره اما کلینتون مرموزه
آخرین اخبار