سال گذشته تعداد ۲۳ استاندارد ملی در استان تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی گفت: این تعداد استاندارد ملی با هدف افزایش کیفیت، ایمنی، تسهیل تجارت بین المللی، حمایت از مشتری و نیز مشارکت در تدوین استانداردهای ملی بر اساس ظرفیت های بومی استان در سال 94 تدوین شد.

مروی افزود : تدوین های انجام شده بیشتر در حوزه های مختلف غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی،اوزان و مقیاس ها، شیمیایی و پلیمر ، اسناد بوده است.

وی با بیان اینکه این استانداردها با توجه به انتخاب و به تناسب تخصص و تجربه، به دبیران مختلف واگذار شده است،گفت : در سال گذشته دوره آموزشی آشنایی با تدوین استانداردهای ملی و بین المللی برای مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان استاندارد در استان برگزار شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی از صدور 84 تأییدیه گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور نیز طی سال گذشته در استان خبر داد اظهار کرد : این تائیدیه ها با هدف ایجاد ایمنی کاربران و ارتقای کیفیت آسانسورها با اعتبار یک ساله صادر شده است.

مروی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد همه آسانسورهای نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری است.

وی با اشاره به صادرات بیش از هزار و 50 تن کالا با گواهینامه انطباق صادراتی ازاستان طی سال گذشته نیز گفت: این کالاها از طریق مرزهای خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شد.

وی ارزش ریالی این کالاها را بیش از 39 میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: محصولات صادراتی شامل نخ خامه فرش دستبافت، خرمای زاهدی، ورق فولادی گرم نوردیده، خرمای رطب و کشمش سبز قلمی بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.