در مراسمی که به مناسبت جهانی مطبوعت در ریاست اطلاعات وفرهنگ پروان برگزار شده بود در آن مسوولان این ریاست، مسوولان رسانه ها، خبرنگاران، دانشجویان دانشکده ژونالیزم دانشگاه پروان و شماری از جوانان اشتراک کرده بودند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،عبدالواحد هاشمی رییس اطللاعات فرهنگ ولایت پروان در این مراسم با ابراز قدردانی از کارکرد های خبرنگاران و رسانه در کشور گفت: در چند دهه اخیر اطلاع رسانی رسانه ها در سراسر کشور به خصوص ولایت پروان پیشرفت های چشمگیری داشته است.

او باوجود مشکلات ها سر راه رسانه ها و خبرنگاران نقش رسانه ها را بر جامعه موثر عنوان کرد.
آقای هاشمی افزود:" رسانه ها به هدف برملا ساختن واقعیت ها همواره تلاش کردن که زاویه های تاریک را روشن کنند که این مایه افتخار است به جامعه افغانستان.

هاشمی در این مراسم می گوید که رسانه ها در راستایی نهادینه شدن دموکراسی نقش مهمی را بازی کرده است.

او همچنان از خبرنگاران خواست تا تهد تاثیر گروه های مخالف مسلح دولت قرار نگرفته و مستقلانه در امر اطلاع رسانی در کشور تلاش کنند.

رییس اطلاعات وفرهنگ، فعالیت ها وکارکرد های رسانه ها در پروان را قناعت بخش توصیف کرده گفت: ریاست اطلاعات وفرهنگ منحیث یک نهاد معتبر، مدافع وحمایت کنندۀ قانونمند رسانه ها است.
به گفته او این اداره (ریاست اطلاعات و فرهنگ پروان) متعهد به حمایت بیشتر وایستادگی درکنار خبرنگاران بوده وهمواره تلاش می کند تا رسانه ها در روشنی قانون اساسی کشور وقانون رسانه های همگانی درخدمت مردم قرار بگیرند.

در همین حال شماری از خبرنگاران در ولایت پروان می گویند با وجود تلاش های شان در امر اطلاع رسانی دقیق در این ولایت با مشکلات عدم دسترسی به اطلاعات مواجه هستند و نهاد های مسوول باید در این راستا آنان را کمک کنند.

احمد خالد نیک زاد خبرنگار رادیو تلویزیون جهان گفت:" ما (تمامی خبرنگاران در کشور) تلاش می کنیم تا با اطلاع رسانی دقیق و بی طرفانه در افغانستان وظیفه وجدانی و ملی خود را انجام دهیم.
آقای نیکزاد می گوید خبرنگاران نظر به وظیفه شان باید واقعیت ها را برملا کنند، او همزمان گفت خبرنگاران ولایت پروان با مشکلات عدم دسترسی به اطلاعات بیشتر مواجه هستند، که متاسفانه تا هنوز در این قسمت هیچ توجه نشده است."

در مراسم تجلیل از روز مطبوعات از خبرنگاران نخبه این ولایت نیز ریاست اطلاعات فرهنگ پروان تقدیر کرد.

پنجم ثور که مصادف است به روز جهانی مطبوعات، نهاد های حمایت کنندۀ رسانه ها به بهانه این روز با برگزاری محافل ومجالس حمایت شانرا از رسانه ها اعلام می کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار