این جشنواره برای نهمین سال متوالی امسال در کالپوش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت : جشنواره گردشگری سفر به دشت شقایق كالپوش سی و یكم اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
محمد‌صادق رضویان اظهار داشت : بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق‌ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیك و دیگر جاذبه های طبیعی منطقه، عرضه صنایع دستی، سوغات، اجرای موسیقی محلی و چوب بازی از جمله برنامه‌های این جشنواره ذكركرد.
بخش كالپوش در فاصله 140 كیلومتری شمال شهر میامی واقع است.این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با 14 هزار هكتار جنگل، 30 هزار هكتار مرتع و 34 هزار هكتار مزارع زیر كشت با بارندگی كافی و اراضی مستعد برای كشاورزی و جنگل داری، در فصل بهار با دشت های مملو از گل شقایق، در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است.
قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارك ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.
راه دسترسی به این منطقه طی كردن راه فرعی میامی به كالپوش است. جنگلهای كالپوش و دیم زارهای منطقه كالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی كشور (حوزه آبریز سد گلستان ) واقع شده اند.
این جشنواره با همكاری بخشداری و دهیاری‌های كالپوش و نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی برگزار می‌شود.
انتهای پیام / ه

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.