طرح تربيت سفيران سلامت با محوريت مدارس در استان سمنان اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مديرکل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: توجه به مقوله ورزش و مراقبت ازسلامتي يکي از نکات جدي و بيانگر احساس خوب در افراد است.
محمد رضا جهان با تاکيد بر اهميت مراقبت از سلامت جسمي ‌و روحي به ويژه در دوران حساس کودکي و نوجواني افزود: مراقبت از سلامتي از بزرگترين سفارش‌هاي دين مبين اسلام است و موضوع سلامت جسم و روان از ابتداي تولد انسان تا آخر عمر، همواره مهم و حياتي بوده و فرهنگ خود مراقبتي بايد از همان دوران کودکي و در مدارس نهادينه شود.
مديرکل آموزش وپرورش استان سمنان تصريح کرد: توجه به اصل نظافت و بهداشت از ديگر عواملي است که نقش موثري در حفظ سلامت دارد.
وی افزود: سلامتي از نعمت‌هاي ارزشمندي است که خداوند در وجود انسان‌ها به وديعه گذاشته و انسان بايد در حفظ آن تلاش نمايد. وي اظهار داشت: طرح تربيت سفيران سلامت با محوريت مدارس در راستاي اجراي برنامه‌هاي ارتقاي سلامت و آگاهي بخشي به دانش آموزان و مردم جهت انجام راهکارهاي خود مراقبتي درشهرستان اجرا مي‌شود.
جهان اظهار داشت: در اين طرح حدود 800 دانش‌آموز دختر و پسر در 70 مدرسه دوره متوسطه دوم استان سمنان به عنوان سفيران سلامت مدرسه‌ها در راستاي اجراي برنامه‌هاي ارتقاي سلامت و آگاهي بخشي به ديگر دانش‌آموزان و عموم مردم جهت انجام راهکارهاي خودمراقبتي مشارکت مي‌کنند.
مديرکل آموزش وپرورش استان سمنان اظهار داشت : ارتقاي سلامت از طريق بهره‌گيري از ظرفيت آموزش همسالان، تقويت مديريت سلامت محور در مدارس، آموزش مفاهيم سلامت و توانمندسازي، تقويت روحيه مسئوليت پذيري، تقويت خودباوري و اعتماد به نفس در‌ دانش‌آموزان، استفاده از نظر دانش‌آموزان و ايجاد رابطه‌اي مستحکم بين خانواده و مدرسه در امر سلامت از جمله اهداف طرح سفيران سلامت است.
جهان تصریح کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفيران سلامت در تامين سلامت فردي و اجتماعي سهيم بوده و مي‌توانند در داشتن جامعه اي سالم مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.