رئیس اتاق تعاون استان همدان : نخستین محور اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید ملی دانست و بیان کرد: دشمن می‌خواست هزینه تولید را افزایش دهد تا جایی که کالاهای تولیدی داخل کشور در بازار قدرت رقابت خود را از دست بدهند.

به گزارش خبرنگار حمایت از تولید ملی همان اقتصاد مقاومتی استگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رحمان نادی با بیان اینکه علم اقتصاد در دو حوزه بایدها و نبایدها قرار دارد، افزود: به طور مثال اگر در جامعه نقدینگی افزایش یابد باید منتظر تورم و افزایش قیمت‌ها در جامعه باشیم.


وی با اشاره به اینکه قسمتی از علم اقتصاد شامل هنجارهای علم اقتصاد است، ادامه داد: وقتی هنجارها و ارزش‌ها وارد می‌شوند، شاهد انواع مکاتب اقتصادی خواهیم بود.

او با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی موضوعی است که روی علم اقتصاد نشسته است، بیان کرد: یعنی حرکت، تصمیم و اراده‌ای در خارج از مرزها و حوزه اقتصاد را شاهد هستیم که به کشور تحمیل می‌شود پس باید در برابر تهدید‌ها دفاع کنیم.

نادی با تأکید بر اینکه به سیاست‌هایی که تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند اقتصاد مقاومتی گفته می‌شود، افزود: بهترین تعریف از اقتصاد مقاومتی مربوط به مقام معظم رهبری است که فرمود «اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که به ملت امکان و اجازه می‌دهد که حتی در شرایط فشار هم رشد و بالندگی و اقتصاد خود را حفظ کنند».

رئیس اتاق تعاون استان همدان با اشاره به اینکه وقتی دشمن دید که هجمه‌ها در داخل کشور به یک قدرت تبدیل شده تصمیم به حرکت دیگری گرفت، تصریح کرد: دشمن متوجه شد رشد متوازن در کشور در حوزه اقتصاد، فرهنگ، بهداشت و درمان، حمل و نقل، زیر ساخت‌های اساسی، کشاورزی و... ایجاد شده به شکلی که حجم واردات و صادرات جمهوری اسلامی چشم‌گیر بود.

وی افزود: حرکت‌ها و هجمه‌های دشمن نیاز به یک برنامه از سمت ما دارد و باید بدانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی چه کار کنیم تا حرکت رو به جلو داشته باشیم.

نادی نخستین محور اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید ملی دانست و بیان کرد: دشمن می‌خواست هزینه تولید را افزایش دهد تا جایی که کالاهای تولیدی داخل کشور در بازار قدرت رقابت خود را از دست بدهند چرا که کاهش قدرت تولید موجب رکود اقتصادی می‌شود و دشمن در این زمینه به موفقیت‌هایی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.