رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید بیش از 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و سهم بیش از 4 درصدی از تولیدات کشور یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی وضعیت سردخانه‌های استان برای ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل با تولید بیش از 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و سهم بیش از 4 درصدی از تولیدات کشور یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود که همین امر گویای ضروریت توجه به سردخانه‌های مکانیزه برای نگهداری انواع محصولات تولیدی استان است.

وی با اشاره به وضعیت سردخانه‌های استان برای حفظ و نگهداری محصولات تولیدی افزود: در سال گذشته ظرفیت انبارهای قابل بهره‌برداری را از 22 هزار تن به 30 هزار تن و ظرفیت سردخانه‌های استان را از 56 هزار تن به 62 هزار تن افزایش داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد محصول سیب‌زمینی که یکی از اساسی‌ترین زراعت‌های استان اردبیل است، بیان کرد: همه ساله بیش از 800 هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان‌های اردبیل، نیر و نمین تولید می‌شود که به همین منظور برای ایجاد ظرفیت 100 هزار تن انبارهای مکانیزه و سرد سیب‌زمینی و سردخان‌های بالای صفر درجه، زیر صفر درجه، اتمسفریک و غیره در دو سال آینده هدفگذاری و برنامه‌ریزی شده است.

سروی در ادامه با بیان اینکه تعداد 14 طرح انبار سیب‌زمینی به ظرفیت 46 هزار تن در سطح استان اردبیل در حال ساخت است، گفت: با احداث این سردخانه‌ها در زمینه ذخیره‌سازی سیب‌زمینی تولیدی استان مشکلات کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، قطب ، مهم ، کشاورزی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.