معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در زمینه کسب و کار خرد ظرفیت بسیار زیادی دارد، اما بسیار کم از آن استفاده شده ‌است.

ظرفیت بالای کرمانشاه در زمینه کسب وکار خرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا رحیمی افزود: پتانسیل‌های زیادی داریم که از آنها به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی فرش و گلیم را از جمله این کسب و کارها دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در استانی با این نرخ بیکاری بالا، هنوز زیتون تولیدی ما خام و بدون فرآوری بیرون از استان می‌رود و در صنایع تبدیلی ضعیف هستیم.

رحیمی در ادامه خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران و در نظر گرفتن مشوق‌های معنادار برای آنها شد و ادامه داد: مشکل عمده سرمایه‌گذاران تامین سرمایه است که باید در این بخش بیشتر حمایت شوند.

وی در ادامه از معافیت‌های مالیاتی که در شهرک‌های صنعتی استان برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده یاد کرد و افزود: متاسفانه این معافیت‌ها صرفا به شهرک‌های صنعتی واقع در نقاط محروم استان مانند شهرک صنعتی فرامان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه همچنین به سهم بالای بخش خدمات از آمار اشتغال استان اشاره کرد و گفت: این خدمات شامل اصناف، گردشگری، هتلداری، پزشکی، ICT و ... است.

به گفته این مسئول، باید بخشی از سهم اصناف کم شده و به سایر بخش‌ها مانند گردشگری، پزشکی و ... اضافه شود.

رحیمی معتقد است، اکنون در تمام دنیا سهم بخش کشاورزی و صنعت از اشتغال پایین است و دنیا به سمت بخش خدمات پیش می‌رود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.