مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، 87 درصد بیکاران کرمانشاه فاقد مهارت هستند.

87درصدبیکاران در استان کرمانشاه فاقدمهارت اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن دارابی گفت: کرمانشاه طی 20 سال اخیر همواره جزو چهار استان اول کشور از لحاظ بالا بودن نرخ بیکاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم بخش خدمات در اشتغال استان در سال 93 حدود 49.2 درصد بود که در سال گذشته به 48.2 درصد رسید که این سهم سال گذشته در کل کشور 49.4 درصد بوده است.

به گفته این مسئول، سهم بخش اشتغال صنعتی در استان کرمانشاه در سال 93 حدود 25.3 درصد بود که در سال گذشته به 22.4 درصد رسید و این رقم در سال گذشته در کل کشور 32.5 درصد بود.

دارابی به بخش کشاورزی هم اشاره کرد و یادآور شد: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی سال 93 حدود 25.6 درصد بود و در سال گذشته 29.2 درصد بود که این درصد سال گذشته در کل کشور 18 درصد بود.

وی گفت:آمارها نشان می‌دهد 87 درصد نیروی کار استان فاقد مهارت هستند.

دارابی عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری، تسلط شیوه‌های سنتی بر بخش تولید، حذف مشارکت بخش خصوصی، پایین بودن نرخ بهره‌وری، عدم استفاده از نخبگان منطقه، جنگ، مهاجرت سرمایه‌ها، فقدان ثبات در مدیریت استان، تسلط فرهنگ قبیله‌ای در نظام اداری و ... را از جمله عوامل موثر بر توسعه نیافتگی و به دنبال آن نرخ بالای بیکاری در استان کرمانشاه دانست.

وی ناپایداری جمعیت و مهاجرت را نیز عامل موثر دیگر بر نرخ بیکاری استان دانست و تاکید کرد: طی سال‌های 85 تا 90 ،77 هزار و 981 نفر کرمانشاه را ترک کرده‌اند که 60 درصد این افراد به ترتیب به استان‌های تهران، البرز، کردستان و همدان رفته‌اند.

به گفته این مسئول در همین مدت 38 هزار و 719 نفر وارد کرمانشاه شده‌اند که مقایسه این دو عدد بیانگر مهاجرت منفی 50 درصدی در کرمانشاه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: عامل دیگری که بر نرخ بیکاری استان موثر است فضای کسب و کار می‌باشد که از این نظر کرمانشاه جایگاه 28 کشور را دارد.
 
دارابی با اشاره به شاخص فضای کسب و کار که در بهترین حالت صفر و در بدترین حالت 10 است، تاکید کرد: شاخص فضای کسب و کار در کرمانشاه 7.7 است و میانگین این عدد در کشور 5.81 می‌باشد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: کرمانشاه ، بیکاری ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.