به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در جلسه شورای رقابت با افزایش 0.4درصدی قیمت محصولات سایپا و 1.8 درصدی محصولات ایران خودرو موافقت شد.
رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:امروز محور اصلی جلسه شورا ، بررسی بازار خودرو بود.
وی ادامه داد:شورای رقابت بیشتر نگران بازار خودرهایی است که انحصاری هستند و کاری با قیمت گذاری خودروهای رقابتی ندارد چراکه بازار نرخ آنها را تعیین می کند.
رئیس شورای رقابت افزود:بر این اساس مرکز ملی رقابت طبق دستور العمل قبلی شورا برای تعیین قیمت خودروهای انحصاری ، با توجه به اطلاعات بانک مرکزی در خصوص تورم بخشی و همچنین میزان رشد کیفیت خودروها، وضعیت قیمتی و میزان افزایش و یا کاهش نرخ محصولات را بررسی کرد.
وی افزود:در گروه محصولات سایپا اگرچه تورم بخشی 4.4 درصدی گزارش شده اما به دلیل کیفیت پایین شامل جریمه منفی 1.86 درصدی کم کیفیتی شده و میزان افزایش قیمت مورد قبول 0.4درصد است.
شیوا تصریح کرد:در گروه ایران خودرو وضعیت کیفیت بهتر بوده و با وجود اینکه تورم بخشی کمتری نسبت به سایپا داشته اما شامل جریمه کم کیفیتی نشده و سقف افزایش قیمت مورد قبول در این گروه 1.8درصد اعلام شده است.
وی افزود:نرخ تورم بخشی محصولات ایرانخودرو 3.72 درصد بوده و این شرکت جایزه کیفیت 0.1 درصدی دریافت کرده است.
با توجه به وضعیت رکودی بازار ،افزایش قیمت خیلی منطقی نیست اما شورا بر حسب وظیفه سقف افزایش را محاسبه و اعلام کرده و خودروسازان می توانند برای جذب مشتری ،میزان کمتری نرخ محصولات خود را بالا ببرند.
وی در خصوص برنامه شورا در جلسه آینده گفت:ممکن است پس از بررسی کامل ،برخی خودروها به ویژه در گروه ایران خودرو که رقیب وارداتی دارند از دستورالعمل تعیین قیمت خارج شوند.
انتهای پیام/
یه سلامی عرض کنیم خدمت دوستانی که رفتن با وام 25 میلیونی خودرو خریدن
سلام عزیزان.خیانت به منافع مادی و معنوی هموطن هم حق الناس داره.درسته الان شما سواره اید و ما پیاده ولی ما سرمونو میتونیم بالا بگیریم
بقیه رو هم به همین ترتیب باید محاسبه کرد.
رقابت بر سر افزایش قیمت و رقابت بر سر کاهش عمر مردم
لطف کنید در مورد افزایش قیمت خودرو چه ملاک های وجود دارد و آیا شرکت های فوق از سال 90 به بعد واقعا رعایت کردن
ممنونم
مادر يا برادر يا خواهر كسى بودن روزى زنده بودن در كنار خانوادشون لبخند بر لب داشتن ديگه نيستن به جاى اين كه امنيت بالا بره به اين نتيجه ميرسين كه قيمت بايد بالا بره؟واقعا باعث شرمندگيه پرايد دارم از ٨٠ به بالاش جونم كفه دستمه يعنى ميخاد تا كجا ادامه داشته باشه قيمتارو بيارين پايين خودروى خارجى سوار شيم منت اين خودرو سازا كه خودشونم سوار ساخته ى دست خودشون نميشن رو نكشيم با تشكر از شما yjcكه كامنتاى مارو ميذارين تا بقيه هم ببينن ازتون ممنونم
دوما شورای رفاقت نه رقابت آخه کدام رقابت ؟ شایدم ما معنی رقابت نمی دانیم ؟
همون ماشینهایی رو میگن که تعرفه وارداتشون هم میخواد بالا بره
به این میگن رقابت ؟؟؟؟؟؟
فکر می کنید نمی فهمیم که درصدی گذاشتید رو قیمت
ها تا بازار را به نفع خودتون متمایل کنید
من به yjc احترام می گذارم شما هم به نظرات ما احترام بگذارید
خدا قوت، مردم توان خرید دارن، یه چند ماه نمیخرن بعدش تو ماشینا یکی یه دستمال کاغذی اضافه کنید دیگه حتماً میخریم
آخه گفتند در پسا برجام تمام اجناس حداقل 15% ارزان تر به دست مشتري مي رسند زيرا قبل از برجام كاسبان تحريم اجازه اينكار را نخواهند داد
حال عكس درآمد چرا كه در زمان ركود لجام گستيخته و زماني كه اكثر مردم به نان شب هم محتاجند و زماني كه ديگر كاسب تحريم وجود ندارد و خودرو افزايش قيمت پيدا كره
پس حمایت از سایر تولیدات کشور کو؟
مثلا همین پوشاک که بیشترین میزان قاچاق و واردات بی رویه رو داره
اگه به تولید کننده ها کمک نیکنید حداقل جلوی قاچاق و صادرات بی رویه رو نمیگیرید؟
این بار کمپین خرید خودرو "نه " راه افتاد و همه ملت فهیم و پیگر حقوق حقه ملت نسبت به نخریدن و امتناع از خرید خودرو علیه سیاست های نابخردانه خودروسازان و شورای رانتخوار رقابت که علیه ملت گام برمی دارند ایستادگی و قیام نمایند . درود بر قشر فهیم و دلسوز و پیگیر حقوق ملت ....... کمپین خرید خودرو "نه"
ایا اقتصاد و اوضاع مالی مردم هم رشدی داشته