رییس سازمان امور دانشجویان با بیان افزایش نقش دانشگاه‌ها در زمینه اختیارات کمیسیون موارد خاص گفت:‌ تفویض اختیار نباید به کیفیت آموزشی لطمه بزند.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آیین‌نامه کمیسیون موارد خاص گفت: فعالیت این کمیسیون در زمینه مسائلی است که خارج از اراده دانشجویان، در حوزه مسائل آموزشی برای آنها ایجاد شود؛ برای مثال اگر بیماری یا مشکلات خانوادگی باعث ایجاد مشکلات آموزشی برای دانشجویان شود، در این شرایط کمیسیون تصمیم می‌گیرد نگاه مساعدی به دانشجو داشته باشد و فرصت دیگری به او دهد.

وی تاکید کرد: البته دانشجو باید مستنداتی به کمیسیون ارائه کند و چنانچه کمیسیون پس از بررسی مستندات تشخیص دهد که مشکل پیش آمده خارج از اراده دانشجو بوده، به او فرصت دیگری می‌دهد. از این رو بررسی این‌گونه اختیارات، برای تفویض اختیار به دانشگاه‌ها در حال بازنگری است.

صدیقی اظهار داشت: با تفویض اختیاری که در حوزه کمیسیون موارد خاص به دانشگاه‌ها داده شده است، دانشگاه فقط در مواردی که قادر به تصمیم‌گیری نیست، پرونده را به منطقه ارجاع می دهد. درواقع موارد خاص و استثنایی به کمیسیون سازمان امور دانشجویان ارجاع داده می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به شرایط تفویض اختیار به دانشگاه‌ها، عنوان کرد: با هدف پاسخگویی سریع‌ و در شرایطی که به کیفیت آموزشی لطمه نخورد، تفویض اختیار انجام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم در این وضعیت، تعداد پرونده‌هایی که به مرکز می رسند، کم تر شوند. هرچند اکنون کمیسیون دانشگاه‌ها نسبت به گذشته اختیار بیشتری را دارند اما این امر به صورت گسترده‌تر امسال صورت می گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار