تولید گندم در شادگان بیش از دو برابر مصرف آرد شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون فرماندار شادگان گفت: در صورتی‌که آب کافی تأمین شود، تولید این محصول تا چند برابر قابل افزایش است.
نعمت اله آلبوغبیش آرد مصرفی شهرستان را یک هزار و 192 تن در ماه اعلام کردو افزود: سالانه بیش از 14 هزار تن آرد در شادگان توزیع و مصرف می‌شود و میزان تولید گندم شهرستان در شرایط مناسب 30 هزار تن است .
وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری شهرستان، یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را توجه به مقوله کشاورزی عنوان کرد و گفت: شهرستان شادگان منطقه کشاورزی است، به همین منظور حمایت از کشاورز شادگانی، توسعه کشاورزی و ایجاد سیاست تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، اساسی‌ترین راهکار ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه است.
معاون فرماندار شادگان افزود: 450 تن از آرد تحویلی ماهانه به شهرستان، بین 54 واحد نانوایی شهری توزیع می‌شود به طوری که در حال حاضر سطح شهر شادگان به ازای هر یک هزار نفر یک واحد نانوایی وجود دارد.
آلبوغبیش گفت: در سطح روستاهای تابعه تنها 13 واحد نانوایی موجود است و 742 تن آرد روستایی برای پخت خانگی در اختیار روستائیان گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، افزایش ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.