استاندار ايلام از عدم معرفي و تبيين نشدن نقش و جايگاه اين استان در دوران دفاع مقدس پس از پايان جنگ تحميلي انتقاد كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛محمدرضا مرواريد در نشست اعضاي شوراي هماهنگي حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اعلام كرد: ايلام با داشتن 430 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق در طول دوران دفاع مقدس بطور مستقيم درگير جنگ بود و بسياري از عمليات هاي بزرگ آن دوران همچون فتح ميمك، محرم و فتح المبين در محدوده سرزميني استان اجرا شد.

مروارید اضافه کرد: مستندات جنگ در استان ايلام بايد با كمك پيشكسوتان اين عرصه گردآوري شود تا در قالب آثار هنري و سينمايي بتوان به شكل هنرمندانه ايي نقش مردم استان و رزمندگان آن دوران را در دفاع مقدس به نسل جديد معرفي كرد.

وی افزود: هم اكنون باغ موزه دفاع مقدس در برخي از استان هاي كشور كه بطور مستقيم نيز با جنگ درگير نبوده اند راه اندازي شده ولي ايلام با وجود وقوع جنگ هشت ساله در بيشتر شهرستان ها و نابودي بخش قابل توجهي از زيرساخت هايش، تاكنون از اين امكان بي بهره است كه اميدواريم با تلاش بيشتر مجموعه سازمان حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اين مركز هرچه سريع تر در استان ايجاد شود.
مرواريد با يادآوري اينكه 10 تيرماه سالروز آزادسازي شهر مهران به عنوان روز مقاومت و پيروزي در تقويم سراسري ثبت و به تاييد مسئولان كشور نيز رسيده است، اعلام کرد: در تقويم سراسري امسال اين روز ذكر نشده كه بايد پيگيري هاي لازم در خصوص دلايل آن انجام شود.

استاندار ایلام گفت: طي سال هاي اخير با حضور صدها نفر از كاروان هاي راهيان نور توانسته ايم بخشي از عمليات هاي رخ داده در استان را با كمك رسانه ها در مناطق شرهاني و قلاويزان به نسل جوان معرفي كنيم.

مروارید اظهار کرد: نبايد اجازه دهيم ارزش هاي دفاع مقدس در جامعه كمرنگ و به بوته فراموشي سپرده شود بلكه با كمك پيشكسوتان اين عرصه ويژگي هاي آن دوران را به نسل جديد معرفي كنيم چرا كه انتقال اين فرهنگ به نسل جوان و نوجوان بهترين راهكار براي مقابله با هجمه فرهنگي دشمن است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.