به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیفی مدیرکل بازرگانی صداوسیما با بیان اینکه صداوسیما برابر قانون نمی تواند حق پخش تلویزیونی به بخش خصوصی و سایر بخش ها پرداخت کند افزود: با این حال سازمان کمال همکاری را برای درآمدزایی باشگاه ها و فدراسیون فوتبال داشته است.
وی گفت: سازمان صدا و سیما در بخش سامانه های پیامکی و همچنین تبلیغات محیطی برای اینکه فوتبال درآمد داشته باشد کمک های زیادی کرده است.
مدیرکل بازرگانی صداوسیما افزود: فقط در بخش سامانه پیامکی 9090 مربوط به هواداری تیم ملی در سال 93 حدود 420 میلیارد ریال برای فدراسیون فوتبال آگهی رایگان پخش کرده است.
مدیرکل بازرگانی صداوسیماگفت: درخصوص سامانه 3090 هم که امسال ایجاد شده با پخش تبلیغات آن در رادیو و تلویزیون حدود 350 میلیارد ریال درآمد برای باشگاه ها فراهم شده است درحالی که فقط 10 درصد از مجموع این درآمد به صداوسیما رسیده و 90 درصد آن به باشگاه ها از جمله استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین فدراسیون فوتبال از محل تبلیغات محیطی در سال 90 درآمدی بالغ بر 180 میلیارد ریال داشته که این رقم اکنون به 750 میلیارد ریال رسیده است.
مدیرکل بازرگانی صدا و سیما گفت: بطور قطع بخش زیادی از درآمدهای محیطی فدراسیون فوتبال مرهون پخش های زنده و تبلیغات آن در تلویزیون است.
منبع : خبرگزاری صداوسیما
انتهای پیام/