شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان سالهاست از وسایل سرگرمی و تفریحی برای بازی کودکان بی بهره است و مردمان آن چشم انتظار سرمایه گذاری برای راه اندازی شهر بازی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بازی برای کودکان نیازی اساسی است، نیازی که به عقیده والدین این کودکان در سنندج تنها به چند مغازه که وسایل بازی محدود دارند منحصر شده است و اصلا جوابگوی مردم و در شان آنان نیست.

متاسفانه شهر سنندج با حدود پانصد هزار نفر جمعیت یکی از معدود مراکز استان کشورمان است که فاقد شهربازی با تجهیزات و استانداردهای لازم می باشد و نبود پارک و فضای بازی برای کودکان به مشکلی برای والدین و یک نقطه ضعف جدی برای شهرسنندج و مدیران این استان تبدیل شده است .

خانم سعیدی یکی از شهروندان سنندجی می گوید: هر وقت که فرزند 5 ساله ام را به شهربازی های سطح شهر می برم تا دراین مکانها سرگرم شود متاسفانه به ‌علت استاندارد نبودن وعدم کیفیت این تجهیزات دچار دلهره واضطراب می شوم و مشکل دیگرهم اینکه وسایل ازنظر سنی برای بچه ها تفکیک نشده اند وکودکان بزرگتر احتمال دارد که به بچه های خردسال آسیب برسانند.

زارعی دیگرشهروند سنندجی نیز می گوید: اکنون در سنندج چند مکان سرپوشیده که تا دیروز سوپر مارکت و یا مغازه های دیگر بود ، اقدام به نصب وسایل بازی کودکان کرده اند که بچه ها برای استفاده از وسیله دلخواهشان باید مدت زمان زیادی را در صف های طولانی بمانند تا چند دقیقه ای بازی کنند واین خود باعث خستگی ودلزدگی کودک از بازی می شود.

از گذشته دو شهر بازی در پارک ملت و پارک کودک شهرسنندج وجود داشته که آن هم سالهاست به دلایل مختلف از جمله غیر استاندارد بودن تجهیزاتشان تعطیلند.

جاهد کارشناس اجرایی استاندارد استان کردستان می گوید: تمامی زمینهای بازی که درسطح شهرسنندج وجود دارند ازنظر استانداردمورد تایید هستند اما وسایل برخی از این شهربازیها مانند پارک ملت و پارک کودک به دلیل عدم رعایت ایمنی استاندارد وبزرگ بودن وسایل بازی پلمب وبرخی تجهیزات نیز معدوم شدند.

اصلانی نایب رییس شورای شهر سنندج هم با اشاره به وضعیت پارکهای ملت وکودک می گوید: شهربازی پارک ملت درحال حاضربه دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی پلمب شده اما پارک کودک کارهای زیر ساختی آن در حال انجام است.

وی می افزاید: درسال جاری با مصوبه شورای شهرسنندج اعتباراتی دربخش امورفرهنگی، ورزشی وتفریحی درلایه بودجه گنجانده شده که در صورت تامین، شهرداری موظف به بازسازی پارک ملت و راه اندازی تله کابین آبیدر خواهد شد.

فتحی رییس سازمان پارکهای نیز می گوید: برنامه شهرداری برای راه اندازی شهربازیهای ایمن ومطابق با قوانین وضوابط اداره استاندارد راه اندازی شهربازی پارک کودک، پارک لاله، پارک ملت می باشد که پس از طی مراحل قانونی ومشخص شدن سرمایه گذار راه اندازی خواهدشد.

فخری شهردارسنندج هم گفت: با تشکیل جلساتی که باحضور مسئولین دررابطه با جذب سرمایه گذار دربخش خصوصی دراین سازمان برگزار شده است مقرر شده تا چندماه آینده طرح ساماندهی به شهربازیهای سنندج عملیاتی شود.

بدون شك فضای بازی برای كودكان از الزام‌های زندگی شان است و به همین دلیل این موضوع باید در رأس فعالیت‌ های‌ كاری مدیران حوزه شهری به‌ویژه شهرداری قرار گیرد و انتظار می‌رود والدین وکودکان در آینده‌ ای نزدیك شاهد نوسازی و ساخت شهربازی برای سنندج باشند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.