23پایگاه بهداشتی در سطح کشور ، به طور اختصاصی به مهاجران افغانی مقیم ایران خدمات مختلف بهداشتی ارائه می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود سروش رئیس اداره مراقبت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت این مطلب را در دیدار هیات اعزامی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و هیات دیپلماتیک همراه، از امکانات بهداشتی اردوگاه مهاجران افغانی در بردسیر کرمان اعلام کرد و افزود: مهاجران افغانی مقیم ایران در 15 اردوگاه یا اصطلاحا مهمانشهر اسکان دارند که از طریق 23 پایگاه اختصاصی به آنها خدمات بهداشتی ارائه میشود.

وی تصریح کرد :خدمات عرضه شده در این مراکز مشابه خدماتی است که در سایر مراکز بهداشتی در اختیار ایرانیان قرار میگیرد.

سروش گفت: علاوه بر خدمات این پایگاههای اختصاصی، اتباع افغانی که خارج از مهمانشهرها سکونت دارند از خدمات مراکز بهداشتی نزدیک محل سکونت خود نیز بهره مند هستند .
رئیس اداره مراقبت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین از از اجرای طرح مطالعاتی غربالگری هپاتیت بی و سی در چهار مهمانشهر افاغنه در کشور خبر داد و افزود :ایمن سازی اتباع بیگانه در مقابل بیماریهای واگیر و خطرناک با جدیت دنبال میشود.
هیات اعزامی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و هیات دیپلماتیک همراه آن که نمایندگان 11 کشور و چند نهاد بین المللی هستند همچنین از امکانات بهداشتی و آموزشی ارائه شده به مهاجران افغانی در منطقه دشت زحمتکشان کرمان و مرکز تسهیلات زایمان اتباع بیگانه در شهر زنگی آباد کرمان بازدید کردند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: خدمات ، بهداشتی ، افغان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.