مدير عمليات حفاری دريا شرکت ملی حفاری ايران از استقرار دستگاه دکل حفاری دريايی شهيد مدرس در ميدان نفتی دورود جزيره خارک خبر داد .


به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از اهواز ، مسعود حقیقی گفت : این دکل به منظور حفاری و تکمیل یک حلقه چاه در این میدان نفتی مستقر شده است که به زودی با کاربست آن مراحل حفر یک حلقه چاه توسعه ای آغاز خواهد شد.

وی افزود : این دستگاه نخستین دکل حفاری شرکت است که از سال ١٣٦١ با آغاز فعالیت عملیاتی آن بخش حفاری دریایی شرکت راه اندازی و تاکنون حفاری و تعمیر 136 چاه نفتی و گازی شامل 58 حلقه چاه توسعه ای و 78 حلقه چاه تعمیری به متراژ بیش از 112 هزار متر را در کارنامه خود دارد.

مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران اظهارداشت: دستگاه حفاری سنگین دریایی شهید مدرس پیش از نصب در این موقعیت، در عملیات حفاری در میدان های نفتی ابوذر و دورود مشارکت و با بکارگیری آن در سال گذشته ، 2 حلقه چاه توسعه ای و 10 حلقه چاه تعمیری به متراژ 4 هزار و 968 متر حفاری و تکمیل شد.

مدیریت عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر با به کارگیری سه دستگاه حفاری ملکی شهید مدرس، شهید رجایی و مورب بخشی از عملیات حفاری در میدان های نفتی و گازی در آب های خلیج فارس در استان های هرمزگان و بوشهر را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.