فرماندار نیکشهر گفت: در شهرستان نیکشهر ثبت وقایع حیاتی به دلیل پراکندگی روستاها و دور بودن از مراکز بخش‌ها با تاخیر انجام می‌شود و تمایل به ثبت وقایع حیاتی در برخی از مناطق بسیار کم است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جو ان اززاهدان؛صاحبگل‌صالحی صبح امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نیکشهر، افزود: امروزه ثبت به موقع وقایع حیاتی نقش چشمگیری در برنامهریزی‌های مسئولان کشور دارد و باعث تسهیل در ارائه انواع خدمات در کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌ دلیل دسترسی آسان مردم در شهرها به مراکز ثبت احوال معمولاً این وقایع در مراکز شهری در موعد مقرر ثبت می‌شود اما در روستاها به دلیل پراکندگی جمعیت و فاصله بالای روستاها به مراکز بخش و شهرستان این امر به کندی صورت می‌گیرد.

وی از برنامه‌ریزی برای مشارکت شوراها و دهیاران در این بخش خبر داد و گفت: باید ضمن فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جامع به روستاییان از ظرفیت کامل در راستای اطلاع‌رسانی و اجرای کار فرهنگی در این‌ باره بهره برد.

رئیس اداره ثبت احوال نیکشهر نیز در این جلسه گفت: هدف از این جلسه تعامل دستگاه‌های اداری، دهیاران و شوراها برای تسهیل در ثبت وقایع حیاتی شهرستان برگزار شد.

احرامی افزود: شعبه ثبت ولادت بیمارستان نیکشهر که از سه ماه گذشته در بیمارستان محمد رسول الله نیکشهر راه‌اندازی شد که در حال حاضر به دلیل نبود خط جی‌دات غیرفعال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار