۳۳۷دانش‌آموز رتبه‌های اول تا سوم سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان استان زنجان را کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: از 47 هزار و 955 دانش آموز در استان زنجان که در مرحله آموزشگاهي سي و چهارمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شركت كرده بودند که تعداد 9 هزار و 684 نفر به مرحله منطقه ای راه يافته بودند که در نهایت ، حدود يك هزار و 300 نفر دانش آموز دختر و پسر از دوره اول و دوم متوسطه در 14 رشته وارد مرحله استانی این دوره از مسابقات شدند که 593 نفر از آنان شامل دانش آموزان دختر و بقیه مربوط به دانش آموزان پسر بود.

عباسي خاطرنشان كرد: قرائت تحقيق و ترتيل، مفاهيم، حفظ عمومي و حفظ ويژه شامل حفظ پنج جزء، 10جزء ترتيبي، 20جزء ترتيبي و حفظ كل قرآن كريم، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، مداحي، اذان، احكام و انشاي نماز رشته‌هايي بودند كه دانش آموزان به مدت یک هفته با هم به رقابت پرداختند.

وی همچنین تعداد فرهنگیان شرکت کننده در مرحله استانی سي و چهارمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان زنجان را 96 نفر اعلام کرد که برای رقابت در رشته های قرائت تحقیق ، حفظ 10جزء ، نهج البلاغه و احکام وارد این مرحله از مسابقات شده بودند.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان با خوب ارزیابی نمودن سطح این مسابقات افزود : با انجام این دوره از مسابقات در نهایت تعداد 337 دانش آموز استان رتبه های اول تا سوم این دوره را کسب نمودند که از این تعداد 153 رتبه مربوط به دختران و 184 رتبه اول تا سوم نیز مربوط به پسران می شود.

این مقام مسئول نتایج تیمی این دوره از مسابقات را اعلام کرد که بر این اساس آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان با کسب 42 رتبه اول ، 23 رتبه دوم ،18 رتبه سوم در مجموع با 83 رتبه اول تا سوم مقام اول این دوره از مسابقات را کسب کرد.

وی افزود : آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با کسب 35 رتبه اول ، 27 رتبه دوم و 17 رتبه سوم و مجموعا با 79 رتبه مقام دوم و آموزش و پرورش شهرستان خدابنده نیز با کسب 14رتبه اول ، 11 رتبه دوم ،14 رتبه سوم در مجموع با 39 رتبه در جایگاه سوم سی و چهارمین دوره این مسابقات قرار گرفت.

عباسي در خصوص مرحله کشوری این دوره از مسابقات افزو د: نفرات اول رشته های آوایی شامل قرائت تحقیق ، ترتیل و حفظ ویژه و مداحی از سوم تا یازدهم مرداد ماه امسال به مرحله كشوري اين دوره از مسابقات که در همدان برگزار خواهد شد اعزام می شوند . همچنین نفرات برتر رشته های پژوهشی شامل مفاهیم ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، احکام و انشای نماز نیز از 25 تیر تا یکم مردادماه امسال که در مشهد مقدس برگزار خواهد شد اعزام می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص نتایج مسابقات فرهنگیان نیز تصریح کرد که بر اساس نتایج نهایی اعلام شده از سوی داوران از مجوع 96 نفر فرهنگی شرکت کننده در این دوره از مسابقات 24 نفر رتبه های اول تا سوم رشته های قرائت تحقیق ، حفظ 10جزء ، نهج البلاغه و احکام را کسب نمودند که بر این اساس 8 نفر از فرهنگیان استان یعنی 4 نفر از برادران و 4 نفر از خواهران جهت حضور در مرحله کشوری این دوره از مسابقات اول شهریور ماه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وي يادآورشد : مسابقات براي دوره ابتدايي تا سطح منطقه يا شهرستان، براي دوره متوسطه اول تا سطح استان ( بجز رشته های قرائت تحقیق ، ترتیل و حفظ ویژه ) و براي دوره متوسطه دوم تا سطح كشوري برگزار می گردد.

گفتنی است داوري مرحله استاني سي چهارمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان زنجان را که از بیست و سوم تا سی و یکم فروردین ماه امسال برگزار شد 58 داور خانم و آقا برعهده داشتند.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
معصی
۲۲:۳۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
اسامی؟؟؟
Saudi Arabia
مهسا جعفری
۱۶:۲۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
لطفا اسامی برندگان رو اعلام کنید متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۴ دی ۱۳۹۶
لطفا میشه بگین اسامی برندگان کجاست
Germany
فانوسی
۱۱:۵۶ ۰۴ تير ۱۳۹۶
من الان دربه در دنباله اسامیم ولی هیچ جا نیس
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۲:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا که متاسفم براشون .یه ماهه هنوز جواب مسابقه نیومده.خاااااک....
Iran (Islamic Republic of)
نفرسوم صحیفه
۱۹:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
اسامی کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
سلام حالا اسامی برندگان کجاست؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
از صمیم قلبم برای برندگان آرزوی موفقیت روز افزون زندگیشون میکنم♥