دامپزشکی بوئین زهرا مبنی بر لزوم مبارزه با انگلهای خارجی دام هشدارداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سرپرست اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت : با توجه به تغییر فصل و احتمال افزایش بیماری های مربوط به فصل بهار و تابستان بواسطه تکثیر و افزایش انگلهای خارجی دام بویژه کنه ها  ، پشه ها و مگسهای خونخوار ، مبارزه با این  انگلها در این فصل از الویت خاصی برخوردار است.

مهدی مهرزاده افزود : فعالیت انگلهای خارجی، در فصل بهار به واسطه سرسبزی مراتع، بارندگی ها، و حمل و نقل دام ها بین مراتع ، افزایش می یابد و از همین رو سمپاشی اماکن دامی اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

به گفته وی ، انگلهای خارجی می توانند موجب بروز بیماریهایی مانند  تب کریمه و گنکو ، بابزیوز ، تیلریوز ( زردی  ) ، لمپی اسکین و تب سه روزه شده و خسارات اقتصادی فراوانی به بار بیاورند .

سرپرست اداره دامپزشکی بوئین زهرا به دامداران توصیه کرد تا  با سمپاشی جایگاههای نگهداری دام با مواد ضد عفونی مناسب و از بین بردن ناقلین این بیماریها شاهد به حداقل رسیدن مخاطرات و خسارات ناشی از این انگلها باشیم .

وی در پایان با اشاره به خطر بروز بیماری لمپی اسکین در منطقه گفت : واکسیناسیون دامها بطور قابل توجهی دام را نسبت به بیماری لمپی اسکین ایمن می کند و  از دامداران خواسته می شود  تا با اکیپ های واکسیناسیون کمال همکاری را داشته باشند .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار