وزیر امور خارجه آمریكا با اشاره به جنایات گروه های تروریستی تحت لوای مذهب، گفت: برخورد نادرست با مذهب می تواند به درگیری و جنگ منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر خارجه آمریكا طی سخنانی در دانشگاه رایس ایالت تگزاس به نقش مذهب در سیاست خارجی آمریكا اشاره كرد و افزود: در صورتی كه ما نقش كانونی مذهب را در زندگی میلیاردها نفر مردم جهان درك نكنیم، قادر به شناخت جهان نخواهیم بود.

این نخستین اظهارات وزیر خارجه آمریكا در رابطه با اهمیت مذهب و نقش آن در شكل گیری سیاست خارجی آمریكا محسوب می شود.

وزارت خارجه آمریكا نیز در گزارش تحقیقاتی سال گذشته خود با اشاره به اهمیت نقش مذهب در جوامع مختلف جهان نوشت: با توجه به این كه 84 درصد از مردم جهان خود را وابسته به یكی از مذاهب جهان می دانند، مذهب نقش برجسته و مهمی در سیاست و جوامع مدنی بازی می كند و چنین نقشی باید جدی گرفته شود.

كری در سال 2013 دفتر ویژه ای را تحت عنوان 'مذهب و امور جهان' در وزارت خارجه این كشور دائر كرده بود كه هدف آن فراهم كردن زمینه تعامل میان مذاهب مختلف عنوان شد.

وزیر خارجه آمریكا در سخنان خود ضمن اشاره به تلاش هایی كه در زمان تصدی او در خصوص مذهب صورت گرفته است این نكته را هم برشمرد كه نحوه برخورد درست یا غلط با مذهب چگونه می تواند از طرفی تاثیرات مثبتی در مسائل جهانی داشته باشد و یا منجر به آشوب و از بین رفتن ثبات در جهان شود.

كری به جنایاتی كه تحت نام مذهب در سراسر جهان و بویژه درخاور میانه و جنوب آسیا صورت می گیرد، اشاره كرد و گفت كه داعش ایزدی ها را به خاطر آن كه ایزدی هستند به قتل می رساند و مسیحیان را به خاطر مسیحی بودنشان می كشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار