ریچارد بلاک: آشوب خاورمیانه کار آمریکاست

سناتور آمریکایی با اشاره به مانع تراشی وزارت خارجه آمریکا در مسیر صلح در سوریه اظهار داشت: این وزارتخانه نیاز به مسوولان شجاع و ضد جنگ دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "ریچارد بلاک،" سناتور جمهوری خواه آمریکا، در ادامه گفتگو با شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اظهار داشت: عربستان سعودی، منبع تروریسم در جهان است. اوباما تاکید کرد که سعودی از القاعده حمایت کرده است. این نظر همه مسئولان آمریکایی است. آنچه در سوریه رخ می دهد بسیار خطرناک است. اگر حکومت سوریه سرنگون شود، تفکر وهابی، تخریب و تروریسم در سراسر جهان منتشر می شود. 

در دو ماه اول پس از سقوط دمشق، لبنان و اردن سقوط خواهند کرد و همه حملات تروریستی همه منطقه و پس از آن اروپا را در بر خواهد گرفت. این حقایق به تدریج در حال روشن شدن است. ما باید با سوریه متحد شویم و به این کشور کمک کنیم. سوریه بیش از هر کشور دیگر در خاورمیانه به ما نزدیک است. ما در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و من امیدوارم رئیس جمهور بعدی موضع متفاوتی در قبال سوریه داشته باشد. 

بلاک در ادامه در خصوص اختلاف میان سعودی و آمریکا گفت: میان آمریکا و ترکیه و سعودی اختلافات زیادی وجود دارد. زمانی که آمریکا از حمله به سوریه منصرف شد، جنون ترکیه و سعودی آغاز شد. آنها حتی به رییس جمهوری آمریکا اهانت کردند. همه می دانند که گروههای تروریستی در غوطه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کردند و این سلاح از مرز ترکیه به دست آنها رسیده بود. ما در این مورد منابع و اسناد زیادی در دست داریم که یکی از منابع ما دو نماینده شجاع پارلمان ترکیه هستند. آنها افشا کردند که ترکیه قصد دارد سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی گند تا آمریکا وارد جنگ با این کشور شود. "جان مک کین" در سفر به ترکیه با افرادی از تروریستها و حامیان آنها دیدار کرده بود تا ورود سلاح شیمیایی به سوریه را تسهیل کند. من این اطلاعات را به کنگره دادم و مقابله با حمله به سوریه را خواستار شدم. 

سوریه طی شش سال در برابر اتحادیه اروپا، آمریکا، کشورهای عرب خلیج (فارس)، فرانسه و انگلیس ایستادگی کرد و به تنهایی مقاومت کرد. من در سوریه با شخصی دیدار کردم که یازده تن از اعضای خانواده اش در دفاع از سوریه شهید شده بودند و خود او مجروح بود. من با خلبانان سوری هم دیدار کردم و احساس افتخار می کنم.
 
این سناتور آمریکایی افزود: بسیاری از اعضای کنگره فهمیده اند که ما در مورد سوریه در اشتباه بوده ایم. برخی از آنها اعلام کردند که دوست دارند به سوریه سفر کنند تا از حقایق مطلع شوند. من معتقدم که سوریه از این جنگ پیروز بیرون می آید و دنیا هیچگاه قهرمانی های ملت سوریه را فراموش نخواهد کرد. 

بلاک در ادامه در خصوص توقف حمایتها از تروریستها گفت: تروریستها از مرز ترکیه وارد سوریه می شوند؛ اما در بخش کُردنشین، کُردهای سوریه قهرمانانه در برابر داعش ایستادند و کنترل بخشی از مرز را به دست گرفتند. دولت آمریکا طرفدار کردهای سوریه نبود؛ اما پس از این اقدام کردها و حمایت افکار عمومی آمریکا از آنها، دولت مجبور به تغییر سیاست خود شد. آمریکا به کردها سلاح و تجهیزات داد و گروههای افراطی را بمباران کرد. اما همچنان بخش هایی از مرز سوریه با ترکیه در کوبانی باز است و از طریق آن سلاح به الرقه ارسال می شود. روسیه طی دو ماه بیشتر از اقدامات دو ساله ائتلاف آمریکا عملیات مفید انجام داد. این ائتلاف بی معناست زیرا وزارت خارجه آمریکا مانع از انجام اقدامی گسترده و مفید می شود. روسیه 15 هزار کامیون حامل نفت قاچاق را که داعش برای ترکیه ارسال می کرد منهدم کرد که همین مساله باعث شد ترکیه جنگنده روس را سرنگون کند. 

امیدواریم که میان روسیه و آمریکا اتحادی برای مبارزه با تروریستها ایجاد شود و با هماهنگی سوریه مرزهای این کشور بسته شوند. روسیه در کمک به ارتش سوریه موفق عمل کرد. ایران هم به سوریه کمک کرد و اوضاع میدانی بسیار بهبود یافت. متاسفانه وزارت خارجه آمریکا از گروههای تروریستی در سوریه حمایت می کند و برای آنها موشک ضد هواپیما ارسال کرده است. النصره که بخشی از القاعده است، همان افرادی اند که سه هزار نفر از شهروندان آمریکایی را کشتند. ارسال این کمک ها به صورت مستقیم صورت نمی گیرد بلکه به واسطه کشورهایی انجام می شود که میانه رو خوانده می شوند. ارسال این موشک ها به سوریه بسیار خطرناک است زیرا می تواند منجر به هدف قرار گرفتن هواپیمای آمریکایی هم شود. این کار مانند چنگ انداختن بر صورت است. 

ریچارد بلاک با اشاره به اینکه دولت آمریکا به دلایل تاریخی با روسیه هماهنگ نمی شود، گفت: برخی اوقات شاهد هماهنگی هایی میان پنتاگون با وزارت دفاع روسیه بوده ایم که به صورت غیر مستقیم انجام شده است. ژنرالهای روس و آلمانی می دانند که سقوط دمشق چه مصیبتهایی را در پی دارد و این هماهنگی ها از طریق همین افراد انجام می شود. وزارت دفاع آمریکا قدرت سیاسی لازم را ندارد و نمی تواند بر خلاف خواست وزارت خارجه عمل کند. کسی در وزارت خارجه آمریکا وجود ندارد که در برابر نفوذ اخوان المسلمین در این وزارتخانه بایستد. ما در وزارت خارجه آمریکا نیاز به یک مسئول شجاع داریم. جان کری برای سوریه هیچ کار مفیدی انجام نمی دهد. امیدوارم رییس جمهور بعدی آمریکا وزیر خارجه مناسبی را انتخاب کند و او هم افرادی را در این وزارتخانه به کار بگمارد که خواهان صلح باشند. آمریکا دائما در جنگ است. ما در خاورمیانه آشوب بپا کرده ایم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار