عملیات اجرایی واحد احیای مجتمع فولاد استان چهارمحال و بختیاری تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از تکمیل عملیات اجرایی واحد احیای مجتمع فولاد این استان خبر داد و گفت: این واحد به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سید نعیم امامی اظهار داشت: مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا یا تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی، فاز فولاد سازی یا تبدیل آهن اسفنجی به اسلب، و فاز تولید شمش فولادی است.

وی افزود: فاز احیای این مجتمع، از سال 85 آغاز شد که عملیات اجرایی آن در طول سال های 89 تا 92 به دلیل مشکلات مالی تقریباً تعطیل بود، اما از سال 93 با مشارکت فولاد مبارکه به عنوان سرمایه گذار، شتاب گرفت.

امامی، با بیان اینکه راه اندازی این طرح برای 140 نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند، اضافه کرد: با راه اندازی شرکت های اقماری زیر مجموعه و وابسته نیز تا سه برابر این میزان، فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

وی همچنین گفت: مرحله فولاد سازی این طرح نیز به زودی آغاز و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ظرف یک و نیم سال آینده تکمیل می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، میزان سرمایه گذاری این طرح را 10 هزار میلیارد ریال با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و فولاد مبارکه اعلام کرد.

امامی افزود: در طرح توسعه فولاد، در سفر سال 93 رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.

وی همچنین گفت: بعد از اجرای این مراحل، افزایش ظرفیت تولید فولاد از یک میلیون به دو میلیون تن مد نظر است که تمامی این مراحل در پنج سال انجام خواهد شد.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری، در ناحیه صنعتی سفید دشت و فاصله 30 کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار