معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در ادامه خدمات طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، 70 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین شهرها در منطقه تربت حیدریه جهت شناسائی عوامل بیماری غیر واگیر غربالگری بهره مندمی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، دکتر الهام بهره مند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با توجه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت مبنی بر مقابله با بیماری دیابت، از روز ۱۱ اردیبهشت ماه جاری حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۳۶۲ هزار نفری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شامل؛ شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در طرح پیمایش عوامل شناسائی بیماریهای غیر واگیر شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این غربالگری در ۶ پایگاه و مرکز سلامت جامعه حاشیه شهرها صورت می گیرد، افزود: این طرح با هدف کاهش میانگین ۲۵ درصدی خطر مرگ های غیر واگیر، مصرف الکل، مصرف نمک، استفاده از دخانیات، فشار خون بالا و همچنین پیشگیری از چاقی و دسترسی به داروهای مناسب اجرا می شود تا در پایان سال جمعیت بیمار و یا در معرض بیماری شناسائی شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۴ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاهش مبتلا به بیماری دیابت هستند، افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۵۱۹ نفر در جمعیت روستائی و ۵۵۶ نفر در جمعیت شهری هستند و با توجه به غربالگری که امسال انجام می شود، انتظار داریم حدود ۷ درصد از جمعیت شهری غالباً بالای ۳۰ سال مبتلا به بیماری دیابت باشند، در حالی که تاکنون ۴:۶ درصد شناسائی شدند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود یک میلیون نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.