محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفتوگو با
خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه بد قولی بیمهها در پرداخت مطالبات بیمارستان های خصوصی این مراکز درمانی را با مشکلات جدی مواجه کرد، افزود: متاسفانه بیمارستان های خصوصی برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل، هزینههای دارو و مواد غذایی به دریافت وام از بانکها روی آوردهاند که به علت حجم اندک مبلغ پرداختی به پرسنل، هنوز بسیاری از پزشکان شاغل در این مراکز مطالبات خود را دریافت نکرده اند.
وی تاکید کرد: کسری منابع در سازمانهای بیمه گر، مهمترین علت بروز مشکلات مالی در بیمارستان های خصوصی است، هم اکنون نیز دستورالعمل های ویژهای از سوی وزارت رفاه، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به منظور حل این مشکل در حال اجرا است و با توجه به نامگذاری امسال مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، در صدد حل مشکلات بیمارستانهای خصوصی به عنوان بازوی کمک کننده دولت هستیم.
قصور پزشکی جز لاینفک خدمات پزشکی است
جهانگیری با اشاره به اما و اگرهای اخیری که در برخی جراید مبنی بر افزایش میزان شکایات ناشی از قصور پزشکی درج شده، اظهار داشت: در همه جای دنیا قصور و خطای پزشکی در مراکز و بیمارستان های خصوصی و دولتی جزو لاینفک ارائه خدمات پزشکی است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد اما نقطه قابل توجه این است که برخلاف اعلام برخی مسئولین، از میان ۹۰۰ میلیون مراجعه به مراکز درمانی اعم از خصوصی یا دولتی، میزان کل شکایات ناشی از قصور پزشکی کمتر از یک درصد است در حالیکه که ۲ درصد از کل مراجعات به مراکز درمانی خدمات بستری و بقیه شامل خدمات سرپایی است.
وی تصریح کرد: افزایش شکایات مربوط به خدمات دندانپزشکی تنها به علت آزاد بودن بخش قابل توجهی از خدمات این حرفه است.
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: بخش قابل توجهی از مطالبات پزشکان اعم از حقوق و دستمزد در بیمارستانهای دولتی پرداخت شده، بیشتر این مطالبات در بیمارستانهای خصوصی مربوط به بدهی بیمهها به این مراکز است، مطالباتی که امسال با افزایش پیگیریهای مسئولین پرداخت می شود.
انتهای پیام/