روستای شیت دربهار همچون نگینی سبز در دل طارم خودنمایی می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛روستای شيت يكی از روستاهای گردشگری شهرستان طارم است که در زيبايی و داشتن فضايی آرام و لطيف به بهشتي بی مانند شبيه است.

این روستا از توابع بخش چورزق شهرستان طارم در استان زنجان می‌باشد و و جزو روستاهای نمونه گردشگری و دارای ظرفیت‌های زیبا و طبیعی است.

بخشی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری روستا، چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، امامزاده سید محمد ماهوری شیت است.

این روستا در بهارماه بیش از پیش زیبایی های خود را نمایان میکند.

مي توان سرسبزی و طراوت اين روستا را از كيلومتر ها دورتر احساس كرد و ديد، باغستانهای انار و گيلاس، زيتون و گردو و نهر آب كه از كنار روستا و از ميان دو كوه بلند قامت آن عبور كرده نمایانگر بهشت برای مسافر این دیار است.

ساختار معماري روستاي شيت بسيار ديدني است، روستايي كه در پايه كوهي بنا شده و خانه هاي كاه گلي قدم بر دوش يكديگر گذاشته و تا اوج كوه سر بلند كرده اند.

هواي پاك و عاری از آلودگی و مناظر زیبا و سرسبز و از طرفي وجود امکانات رفاهي توجه گردشگران را به سوی خود جلب کرده است و هر ساله پذیرایی صدها گردشگر از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.

مردم اين ديار نيز با زبان شيرين تركي و دلي ساده پذيرای ميهمانان اين روستا هستند و از ديار و زبان و اصلت ميهمانان بي اطلاع، تنها به رسم ميهمان نوازی خويش فكر مي كنند.

در زمان حاضر اين روستاي بسيار زيبا، مورد توجه مسوولان استان قرار گرفته و با معرفي آن به عنوان يكي از مناطق ويژه گردشگري استان زنجان ، در طرح ساخت خانه گردشگر نيز شركت كرده است تا به اين طريق مكاني مناسب براي اتراق مسافران ايجاد شود.

در روستای شیت محصولات کشاورزی زیادی کشت می شود.

عمده محصول باغات این روستا گیلاس ، انار ، انجیر ،زیتون ،خرمالو ، گردو، فندوق ، انارترش ، انگور ، ازگیل ، زالک ، کدو حلوایی ، سیب ، گلابی ، آلو ، زردآلو ، هلو ، گوجه سبز ، گوجه طلایی ، گوجه فرنگی و ...

بهار فرصت خوبی برای حضور گردشگران در این دیار زیبایی هاست چون شکوفه دادن باغ های گیلاس و همچنین سرسبز شدن باغات بسیاری که در این روستای بی نظیر موجود است و پر اب شدن رودخانه ها باعث شده لحظات شاد و خاطره انگیزی را برای هر مسافر خود بر جا گذارد.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: بهشت ، شیت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.