رئیس دانشگاه علوم پزشگی زنجان از راه اندازی اورژانس هوایی (هوابرد) در زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، دکتر بیگلری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه استان زنجان در شاه راه مواصلاتی چند استان قزار گرفته است، اتوبان زنجان –قزوین و زنجان –تبریز از شاه راه های مهم ارتباطی چند استان محسوب می شود.

وی افزود: در استان زنجان مناطق صعب العبور در برخی از فصول سال دچار قطع ارتباط می شود به همین منظور پوشش اورزانس هوایی جزو الزامات این استان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشگی زنجان با اشاره به اینکه مقدمات فراوانی برای راه اندازی این بالگرد الزامی می باشد گفت: بخشی از این مقدمات از جمله فرودگاه، آشیانه، تانکر سوخت، محل فرود، محل اسکان و نیز محل پد فرود بالگرد در بیمارستان تامین شده است.

دکتر بیگلری در ادامه افزود: با نهایی شدن تمامی مقدمات لازم برای این بالگرد در کمتر از 2 ماه آینده اورژانس هوایی زنجان راه اندازی خواهد شد، تا در اسرع وقت به مصدومین حوادث ترافیکی سرویس دهی شود.

وی اضافه کرد: در مناطق صعب العبور استان که امکان دسترسی با اتومبیل در برخی از فصول سال میسر نیست با راه اندازی این سیستم نقل و انتقال افراد مصدوم در اسرع وقت صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشگی زنجان در آخر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان آیت الله موسوی مرکز ارجاع حوادث ترافیکی می باشد، بیشتر از سایر بیمارستان ها مورد مراجعه ی بالگرد خواهد گرفت، به همین منظور تمهیدات بیشتری در این بیمارستان صورت خواهد گرفت.

 

 

 

انتهای پیام/ ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.