کارشناس مسئول دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری چهار هزارتن کلزا در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی حاتمی سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه طی سال زراعی جاری را 1700 هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال متوسط عملکرد کلزا در استانبه 2500 کیلوگرم در هکتار برسد.

حاتمی با بیان اینکه سال گذشته در سطح سه هزار هکتار از اراضی استان کشت کلزا انجام شد، گفت: سال گذشته متوسط عملکرد کلزا در استان 1225 کیلوگرم در هکتار بود.

وی با اشاره به دلایل کاهش سطح زیر کشت کلزا در استان، افزود: سال زراعی گذشته کاهش میزان بارندگی‌ها و عدم بارش‌ها در زمان مناسب، وجود سرمای بهاره و... سبب افت عملکرد مزارع کلزا استان شد که همین کاهش تولید باعث شد تا سطح زیر کشت کلزا در سال جاری با افت مواجه شود.

کارشناس مسئول دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به بارش‌های خوب امسال داشت و افزود: بارندگی‌های خوب در کنار دمای مناسب هوا، سال زراعی خوبی را از نظر تولید کلزا در استان رقم خواهد زد.

حاتمی در ادامه اشاره‌ای هم به افزایش 16 درصدی قیمت کلزا در سال جاری نسبت به سال گذشته داشت و گفت: امسال کلزا با قیمت 2530 تومان و به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی افزود: بیشترین سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه به شهرستان‌های کرمانشاه، روانسر و کنگاور اختصاص دارد.

وی افزود: برداشت کلزا در مناطق معتدل و سردسیر استان کرمانشاه نیزاز اوایل تیرماه آغاز می‌شود.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: کلزا ، هزار ، تن ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.