سركنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در كابل گفت كه پرداخت وثیقه اتباع افغانستانی بابت صدور روادید برای سفر به ایران تنها شامل جهانگردان و مسافران زیارتی خواهد شد و افغان هایی كه دارای همسر ایرانی نیز باشند، از پرداخت این وثیقه معاف می شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،«عباس احمیدی» افزود:معافیت از پرداخت وثیقه صدور روادید ایران برای اتباع افغانستان دارای همسر ایرانی تنها شامل حال كسانی می شود كه ازدواج خود را به صورت رسمی در ایران یا افغانستان به ثبت رسانده باشند.

مبلغ وثیقه اخذ روادید ایران برای جهانگردان و مسافران زیارتی اتباع افغان ۳۰۰ دالر است و آنان پس از بازگشت در مهلت مقرر قانونی، این مبلغ به آنان عودت داده می شود.

سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كابل توضیح داد كه صدور روادید تحصیلی، مطبوعاتی و تجاری سفر به ایران برای اتباع افغان نیازمند وثیقه نخواهد بود و آنان تنها هزینه صدور روادید پرداخت می كنند.
وی گفت كه هزینه صدور روادید تحصیلی ۳۰ یورو، مطبوعاتی ۷۰ یورو و صدور روادید با برخورداری از حق كار در ایران، ۲۰۰ یورو خواهد بود و هزینه صدور روادید برای تاجران نیز متناسب با مدت اقامت آنان خواهد بود.

احمیدی افزود: هزینه صدور روادید تجاری با یك بار ورود ۱۰۰ یورو، روادید سه ماهه با ورود متعدد به ایران ۲۰۰ یورو، روادید ۶ ماهه با ورود متعدد ۳۰۰ یورو و صدور روادید یك ساله برای تاجران افغان با برخورداری از چندین بار ورود به ایران ۶۰۰ یورو خواهد بود.

هزینه صدور روادید افغانستان برای ایرانیان نیز مشابه هزینه های صدور روادید ایران به آن كشور خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران در شهرهای هرات، مزار شریف،قندهار و جلال آباد دارای كنسولگری است و ایران روزانه ۱۰۰۰ روادید برای اتباع افغانستان متقاضی سفر به ایران صادر می كند.

افزایش ناامنی و گسترش بیكاری در افغانستان، موجب موج تازه مهاجرت جوانان از این كشور شده و شماری از آنان از راه های غیرقانونی به ایران مسافرت می كنند.

جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به تازگی یك سند موافقت نامه كنسولی را به امضاء رساندند كه در این سند توافق كردند تا برای گسترش همكاری های اقتصادی و تجاری، ویزای یك ساله برای بازرگانان دو كشور صادر كنند.

این سند اواسط ماه حوت سال گذشته با سفر «حسن قشقاوی» معاون كنسولی وزارت خارجه ایران به كابل، به امضاء رسید
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، ویزا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار