قزوین؛

افزایش9درصدی زایمان طبیعی

زایمان طبیعی با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان قزوین 9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:قبل از اجرای طرح سلامت آمار سزارین در استان 61 درصد بوده است که پس از اجرای این طرح به 52 درصد رسیده است .

به گفته محمد رضایی ، کاهش فرانشیز، اقامت پزشکان در بیمارستان، کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی و توسعه کلینیک های ویژه از جمله محورهایی است که در مدت دو سال از آغاز اجرای طرح سلامت دنبال می شود.

وی افزود :  همچنین با اجرای این طرح خدمات سرپایی به بیماران هشت برابر بیشتر شده و هم اکنون بیش از 95 درصد خدمات آزمایشگاهی نیز در بیمارستان ها ارائه می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: با اجرای طرح جامع سلامت، ارجاع روستایی به سه درصد و شهری به شش درصد رسیده و تهیه وسایل درمانی و اقلام مورد نیاز از خارج از بیمارستان هم ممنوع است.

وی با بیان اینکه کمبود کلینیک های ویژه پیش از این از مشکلات درمانی استان بوده  اضافه کرد: پیش از اجرای طرح سلامت 20 درصد خدمات سرپایی در بخش دولتی و 80 درصد در بخش خصوصی ارائه می شد که در این طرح با توسعه کلینیک ها زمینه ارائه خدمات درمانی با هزینه دولتی فراهم شده است.
انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، زایمان ، طبیعی ، طرح ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار