ضرورت استفاده از فن آوری های نوین برای نهادینه کردن قرآن در جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به سهم فن آوری های نوین درعصرحاضر، استفاده از این ابزار برای نهادینه کردن قرآن و اصول ارزشی آن در زندگی شهروندان ضروری است.

ضرورت استفاده از فن آوری های نوین برای نهادینه کردن قرآن در جامعه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سیدمحسن صادقی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استانی گفت: یکی از اصلی ترین اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی نیل به جامعه قرآنی است.

وی افزود: تحقق این مهم از طریق ترویج فرهنگ قرآنی و حمایت از تشکل های این حوزه حاصل می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به بررسی گزارش دبیرخانه در رابطه با برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: به منظور بهبود روند برگزاری این رویداد مهم قرآنی باید از 30 سازمان دولتی مستقر در نمایشگاه در رابطه با نقاط ضعف و قوت آن نظرسنجی صورت گیرد.
صادقی با بیان اینکه دو مکان برای برگزاری نمایشگاه یازدهم در نظر گرفته شده است، افزود: نمایشگاه بین المللی مشهد و باب الجواد(ع) در حرم مطهر رضوی برای برپایی این اتفاق مهم قرآنی مناسب هستند.
وی ادامه داد: تحقیقات لازم برای برآورد هزینه ها، میزان حضور مردم و کمک های آستان قدس رضوی درصورت برگزاری نمایشگاه در باب الجواد(ع) صورت گرفته و در جلسه آینده مطرح شود.
صادقی در رابطه با زمان برگزاری نمایشگاه در دو بازه زمانی 7 تا 16 و 10 تا 19 ماه مبارک رمضان، گفت: اعضا در این رابطه به اجماع رسیده و در جلسه آتی شورا نظر نهایی خود را اعلام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی دستگاه های اجرایی عضو را موظف کرد تا طی هفته آینده ظرفیت ها، برنامه ها و میزان توانمندی خود برای مشارکت در مراحل ختلف برگزاری نمایشگاه را به دبیرخانه شورا ارسال کنند.
صادقی با تاکید بر لزوم فراهم سازی حضور ناشران و قاریان بین المللی در نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: این نمایشگاه باید به عنوان مقدمه ای برای برگزاری نمایشگاه بین المللی در مشهد 2017 تبدیل شود.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش لازم برای جذب اعتبارات ملی برای برگزاری این دوره از نمایشگاه به عنوان پیش درآمد مشهد 2017 را پیگیری کند.
لزوم پررنگ تر شدن مباحث مربوط به عترت در نمایشگاه، برگزاری جلسه تخصصی درباره میزان اعتبارات مورد نیاز نمایشگاه، برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن بنا بر تاکید استاندار محترم در نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین در یکی از شهرستان های تلفیقی برای تحکیم وحدت بیشتر در بین شهروندان، برنامه ریزی لازم برای برگزاری افتتاحیه باشکوه و برگزاری جلسه برای ارزیابی میزان اجرای مصوبات طی سه هفته آینده از دیگر تاکیدات معاون استاندار در این جلسه بود.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.