دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر كهكیلویه وبویراحمد تاكید كرد: ضریب مصرف و اعتیاد به قرص های روان گردان در بین دانشجویان دختر این استان بیشتر از داشجویان پسر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ناصر رضایی یكشنبه شب در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه یاسوج بمناسبت گرامیداشت هفته معلم افزود: دلیل این رشد نیز تبلیغات سوء و منفی برای مصرف این قرص ها بویژه 'ریتالین' است.
وی تصریح كرد: بیشترین میزان مصرف این نوع قرص ها نیز در باشگاه های ورزشی و آرایشگاه های زنانه برای تناسب اندام، لاغری و یا زیبایی است.
بیش از 65 هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف كهگیلویه وبویراحمد مشغول تحصیلند كه 6 هزار نفر از این تعداد در دانشگاه یاسوج هستند.
رضایی از شناسایی حدود هشت هزار معتاد در رده های سنی مختلف در استان خبر دادو افزود: میانگین درصد زنان به اعتیاد در كشور حدود 10 درصد و در این استان كمتر از پنج درصد است.
رضایی اظهار كرد: یكی از برنامه ها و راهبردهای اساسی در مبارزه با پدیده قاچاق و توزیع مواد مخدر، افزایش مشاركت های مردمی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی است.
وی ابراز داشت: كهگیلویه وبویراحمد به لحاظ بافت قومی و قبیله ای و شرایط اجتماعی حاكم بر آن در بسیاری از شاخص ها بویژه در زمینه مبتلایان به مواد مخدر، میزان شیوع و سن اعتیاد وضع بهتری دارد.
رضایی تعداد مراكز ترك اعتیاد در استان را بیش از 70 واحد اعلام كرد و افزود: براساس ارزیابی ها، میانگین درصد بهبود یافتگان در این مراكز و كمپ ها حدود 20 درصد است.
وی گفت: میانگین و بررسی های كشوری نیز نشان می دهد كه بیش از 80 درصد از معتادان در مراكز و كمپ های ترك اعتیاد زمینه بازگشت مجدد به چرخه این معضل اجتماعی را پیدا می كنند.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.