استان یزد در سال آبی جاری، کم‌بارش‌ترین استان کشور شناخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛ مدیر عامل آب و فاضلاب روستايی استان يزد با بيان اين كه اين استان در سال آبی جاری، کم‌بارش‌ترین استان کشور بوده است گفت: این کمبود آب، ارائه خدمات آبرسانی به روستاهای استان را در تابستان که زمان اوج مصرف محسوب می‌شود، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد كرد.

محمدرضا حاتمی افزود: با توجه به افت شدید سفره‌های آب زیر زمینی و عدم دسترسی به آب‌های سطحی و از طرف دیگر، وجود انشعابات غیر مجاز در روستاها و برخی مواقع عدم توجه به الگوی مصرف از سوی مشترکین، جهت تامین آب روستاها با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستیم.

وی در ادامه از روستاییان خواست تا از طريق صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و همکاری با شرکت آب و فاضلاب روستایی، این شرکت را در مسیر خدمت رسانی هرچه بهتر و با کیفیت تر به مردم یاری كنند.

حاتمی گفت : در حال حاضر 102 هزار و 474 مشترک روستایی، در یک‌هزار و 194 روستای استان تحت پوشش این شرکت قرار دارند .

وی خاطرنشان كرد: کیفیت آب شرب در روستاها از جمله اولویت‌های اصلی وزارت نیرو است که در همین راستا شرکت آبفار استان نیز این امر را در راس کارهای خود قرار داده و به دنبال تامین آب شرب سالم و بهداشتی در روستاهاست.

اين مسئول ادامه داد: به همین منظور نيز تعداد 10 آزمایشگاه کنترل کیفیت در استان یزد فعال هستند که نظارت بر کیفیت آب شرب روستاها را به طور مداوم انجام می‌دهند.

وی گفت: در سال‌های اخیر که استان با کمبود آب مواجه است، یکی از کارهایی که در دستور کار آبفار يزد قرار گرفته، مدیریت منابع آبی موجود و ارائه هرچه بهتر خدمات در راستای افزایش رضایتمندی روستاییان بوده است .

حاتمی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان "اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل "، از تلاش براي بسترسازی آن در روستاها خبر داد و گفت: استفاده از سرمایه‌های راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و به بهره‌برداری رساندن آنها، مدیریت تولید و مصرف آب، موازنه تولید و مصرف، کم کردن رفت و آمد مردم، استفاده از تجهیزات با کیفیت و تولید داخل و غيره از جمله اقدامات این شرکت در سال جاری خواهد بود.

مدیر عامل آبفار یزد در پايان نيز بیان واقعیت‌ها را در كنار ديگر اقدامات موثر خواند و گفت: برای مدیریت آب در روستاهای استان، بايد مشکلات را با اعضاء شوراهای اسلامی‌، دهیاران و مردم در میان بگذاریم و با این شفاف ‌سازی هم مردم را از واقعیت‌های موجود آگاه كنيم و هم مشارکت و همکاری آنها را جلب كنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.