به باور کارشناسان، ثابت نگه‌داشتن بهای نفت در مرز 45 دلار، می‌تواند به رشد اقتصادی آمریکا کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در روزهای گذشته به بالاترین سطح خود نسبت به ماه نوامبر 2015 رسید. این روند موجب خوشحالی تولیدکنندگان نفت بود؛ درحالیکه بسیاری از خریداران نفت ازجمله آمریکا در تلاشند تا بهای نفت را در محدوده موردنظر خود ثابت نگه دارند.

بهای نفت در اواخر ماه آوریل به 45 دلار در هر بشکه رسید و تا مرز 48 دلار افزایش یافت. این روند موجب بالا رفتن حجم تولید نفت در جهان شد به‌گونه‌ای که امروز شاهد کاهش مجدد بهای طلای سیاه بودیم.

به عقیده کارشناسان حوزه انرژی، ثابت نگه‌داشتن بهای نفت در مرز 45 دلار، می‌تواند به رشد اقتصادی در آمریکا کمک کند. امکان افزایش بهای نفت تا سقف 50 دلار غیرممکن است؛ بااین‌حال می‌توان امیدوار بود که بهای این کالا از 40 دلار کمتر نشود. چراکه بهای موردنظر آمریکا برای رهایی از بحران اقتصادی، نفت 40 تا 60 دلار است. سقوط بهای نفت موجب رونق در اقتصاد آمریکا می‌شود. این روند نه‌تنها موجب رشد تجارت می‌شود بلکه قدرت خرید مردم این کشور را افزایش می‌دهد.

بنابراین رقم بالای بهای نفت می‌تواند تا حدودی موجب زیان اقتصادی برای این کشور شود. از سوی دیگر کاهش بهای نفت، موجب افزایش تقاضا شده و همین به ارتقای ذخایر نفتی آمریکا در کوشینگ اکلاهما منجر می‌شود. در این صورت است که آمریکا نه‌تنها به ذخایر سرشار نفتی دست می‌یابد بلکه روند بهبودی اقتصاد خود را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار