فوربز: کاهش تقاضا برای نفت در چین، تاثیری در بهای جهانی آن ندارد

وبسایت فوربز در گزارشی نوشت: تقاضا برای نفت در چین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما بهای طلای سیاه همچنان رو به افزایش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فوربز؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده، تقاضای نفت در بازار چین به کمترین سطح خود در چند سال گذشته رسیده است. با این حال، بهای طلای سیاه همچنان رو به افزایش است.

بازار نفت خام به دلیل کاهش تولید، سریع تر از انتظار با افزایش بها مواجه شده است. کشور چین نیز در این باره استثنا نبوده است، هفته گذشته گزارشی منتشر شد که از کاهش رشد تقاضا برای بنزین در چین خبر می داد. سطح رشد تقاضا در سه ماهه ابتدایی امسال 5 درصد بود، برابر با نیمی از 10 درصد رشد در مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی.

تقاضا برای سوخت های دیزلی، که در کشتی ها و ماشین الات سنگین مورد استفاده قرار می گیرد، نیز کاهش یافته است. تحلیلگر موسسه بارکلیز گزارش داده است تنها تغییر مثبت ماه های اخیر به تکرار نشدن ضعف سه ماهه چهارم سال 2015 و دو ماه ابتدایی امسال مربوط می شود.

در حال حاضر طرح های دولت چین در ایجاد زیرساخت های دیزلی، تنها مورد حمایتی از این سوخت محسوب می شود. بارکلیز پیش بینی کرده است تقاضای نفت در چین به میزان 220 هزار بشکه در سال جاری افزایش خواهد یافت، برابر با یک سوم رشد 670 هزار بشکه ای در سال 2015.

در همین حال بهای نفت همچنان رو به افزایش است، در حال حاضر بهای این محصول 15 دلار از ابتدای سال افزایش یافته است و تا تاریخ دوم ماه مه به بشکه ای 45.18 دلار رسیده است.

بر خلاف کاهش ناگهانی تولید در تعدادی از کشورهای جهان، به خصوص نیجریه، هنوز بشکه های نفت به فروش نرفته بسیاری در دریای شمال وجود دارد. موسسه بارکلیز پیش بینی کرده است در حال حاضر 7 میلیون بشکه نفت به فروش نرفته در دریای شمال وجود دارد و 10 میلیون بشکه نفت تولید ماه مه نیجریه هنوز صادر نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار