رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری گفت:این وزنه بردار شایسته کشورمان دوران بهبودی آسیب دیدگی خود را طی می کند وبه نظرم از اول خرداد تمرینات سنگین را شروع کند.

باقری : انتظار می رود بهداد از اول خرداد تمرینات سنگین را آغاز کندداود باقری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی با شگاه خبرنگاران افزود:سلیمی وزنه بردار فوق سنگین کشورمان در کنار فیزیو تراپی ،کارهای بدنسازی وتمرینات سبک را انجام می دهد تا آغاز خردادسال جاری 6 ماه از عمل جراحی وی می گذرد وانتظار می رود بهداد تمرینات سنگین خود را شروع کند.

وی تصریح کرد: روند بهبودی سلیمی خیلی خوب پیش می رود وفیلمی از تمرینات وی را دیدیم که در یک ضرب 160 ودر دو ضرب 180 را می زند.

**سعید فقط فیزیو تراپی می کند

باقری در این خصوص گفت: محمد پور هم در تهران است وزیر نظر نوروزی فیزیوتراپی می کند و باتوجه به نوع مصدومیت وی که نادر می باشد یک سالی طول می کشد تا بهبود یابدواینکه چه زمانی تمرینات سبک را اغاز کند باید دکتر جراحش نظر دهد.

**رقابتهای ازبکستان سنگین بود

رئیس کمیته پزشکی درباره مسابقات تاشکند گفت: رقابتهای قهرمانی قاره کهن درسطح بالا وخیلی سنگین برگزار شد به شخصه فکر می کردم با توجه به نزدیک شدن به المپیک تیم های شرکت کننده  کامل شرکت نکنند که این طور نبود وشرایط به گونه ای بود که مسئولین برگزاری این مسابقات ومقامات بلند پایه این ورزش به وجد آمده بودند.

باقری اضافه کرد: تیم وزنه برداری کشورمان خیلی قدرتمند در تاشکند به میدان رفت اگر میری اوتی نمی داد با اختلاف بالا قهرمان آسیا می شدیم هرچند نائب قهرمانی هم چیزی از ارزشهای وزنه برداری ایران کم نمی کند.

وی اشاره کرد: کمیته پزشکی در کنار ملی پوشان با جدیت فعالیت میکند وبه وزنه برداران مشاوره ذهنی و روانی می دهد و به سلامت روحی ورزشکار کمک می کند تا با خیالی راحت یه روی تخته بروند و در این مسابقات وزنه بردارنی بودند که با کمک روان شناختی  وزنه زدند و مدال کسب کردند.

باقری تاکید کرد: این کمیته مانند تیمی است که در کنار تیم ملی کار می کند و وزنه برداران را از نظر روانشناسی وآماده کردن ذهن برای به دست آوردن رکورد مناسب همراهی می کند.

وی عنوان کرد: در کنار مشاوره های روانشناسی ،بحت تغذیه مناسب وزن بردار نیز مطرح است و به ورزشکار برای داشتن تناسب اندام وفیزیک قدرتمند کمک می کند.

باقری عنوان کرد: موضوع مهمی که دراین ورز ش ودر دیگر رشته وجود دارد مسئله دوپینک و استفاده ورزشکار از مواد نیروزا است، اگر این مواد 15-10 در صد به فرد نیرو می دهد به اعتقاد بنده با تغذیه سالم  واستفاده از مکملهای مجاز می توان انرژی بیشتری به دست آورد و همیشه در سلامت کامل بود ومشکل خاصی پیش نیاید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای کسب نتایج مطلوب وزنه برداری کشورمان فدراسیون،شورای عالی فنی ،کمیته پزشکی ودیگر کمیته همکاری وتعامل خوبی دارند وهمه دست به دست هم دادند تا این ورزش ایران جزئ بهترینهای دنیا باشد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار