فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور گفت: یكی از اهداف مهم دولت توسعه صنعت توریسم با فراهم كردن شرایط امنیتی مطلوب برای گردشگران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار امیر رحمت اللهی در میزگرد علمی " بررسی روند حفظ و نگهداری اموال میراث فرهنگی و راهكار های پیشگیری از وقوع آسیب های احتمالی" كه در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان فارس برگزار شد، تصریح كرد: مهمترین وظیفه سازمان میراث فرهنگی حفظ و نگهداری ارزشمند ترین سرمایه های فرهنگی كشور است.  
وی ادامه داد: یكی از اصلی ترین مأموریت های یگان حفاظت میراث فرهنگی، حفاظت از اموال منقول و غیر منقول و همچنین اماكن تاریخی و فرهنگی است.  
رحمت اللهی با اشاره به اینكه نیازمند یك طرح حفاظت فیزیكی هستیم، گفت: باید با توسعه حفاظت الكترونیك هزینه های نیروی انسانی را كاهش و دقت و سرعت كشف جرم را بالا ببریم.  
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خاطر نشان كرد: تعداد زیادی از اشیاء عتیقه و همچنین عاملان حفاری ها توسط ایست و بازرسی های نیروی انتظامی كشف و دستگیر می شوند كه این موضوع لزوم استفاده از ظرفیت ناجا در این راستا را نشان می دهد.  
وی بر تعامل دو سویه و هدفمند نیروی انتظامی و میراث فرهنگی تأكید كرد و گفت: سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس رویكردی فرهنگی، اجتماعی، تحول گرا و تعامل گرا در فرماندهی و مدیریت دارند.

 ملاك امنیت در گردشگری، احساس امنیت در گردشگران
در ادامه، سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: جهانگردان و گردشگران سفیرانی هستند كه امنیت موجود در كشور را همانگونه كه مشاهده می كنند، در عرصه بین المللی توصیف می كنند.  
وی افزود: ملاك امنیت در صنعت توریسم و گردشگری، احساس امنیت توسط گردشگران است كه پلیس فارس در این راستا اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است.  
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح كرد: اجرای طرح مكنا ( مدیریت كیفیت در نیروی انتظامی) در پاسگاه ها و كلانتری های استان به ویژه در مناطق گردشگری از جمله پاسگاه تخت جمشید تأثیر بسیار زیادی در افزایش احساس امنیت در بین گردشگران و افزایش اقتدار پلیس داشته است.  
گودرزی راه اندازی پلیس گردشگری را در راستای خدمت رسانی به گردشگران بسیار خوب و مناسب عنوان كرد و گفت: این موضوع نقش بسزایی در رضایت گردشگران خارجی داشته است به گونه ای كه در نظر سنجی های انجام شده بیش از 96 درصد توریست ها و گردشگران رفتار پلیس گردشگری را عالی یا بسیار خوب ارزیابی كرده اند.  
وی بر تقویت هر چه بیشتر پلیس گردشگری تأكید كرد و افزود: با تجهیز و تقویت این پلیس، احساس امنیت و رضایت در بین گردشگران خارجی افزایش چشمگیری خواهد داشت.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: ملاک ، امنیت ، گردشگری ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.