همایشی به مناسبت روز جهانی ماما با شعار زنان و نوزادان قلب مامایی، عصر امروز در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس دانشکده مامایی شهرستان ساری در همایش بزرگداشت روز ماما امروز در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری، با بیان اینکه بر اسای استانداردهای جهانی از هر هزار تولد 30 تا 50 ماما در سیستم باید وجود داشته باشد، گفت: با وجود اینکه بیش از 2 هزار ماما در مازندران زندگی می کنند اما تنها هزار نفر آنها شاغل هستند.

خانی بابیان اینکه مازندران نیازمند 9 هزار ماما است افزود: با غنی سازی تعداد ماماهای استان شاهد به صفر رسیدن آمار مرگ مادران باردار در استان خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه 15نوزاد سالانه در مازندران هنگام تولد جان خود را از دست می دهند گفت: با برنامه ریزی دقیق و انجام مراقبت های لازم در دوران بارداری مادران می توان از مرگ آنها پیشگیری کرد که ماما به عنوان عضو اصلی در مراقبت از مادر و نوزاد نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند.

رئیس دانشکده مامایی شهرستان ساری با بیان اینکه کمتر از 50 درصد تولد نوزادان در مازنداران به صورت طبیعی انجام می شود، افزود: این در حالی است که بر اساس استاندارد جهانی باید 85 درصد تولد نوزادان به صورت طبیعی باشد که تحقق آن نیازمند اطلاع رسانی بیشتر و همکاری بیش از پیش قشر مردان است.

شیرآقایی مسئول جمعیت مامایی مازندران و دبیر همایش مامایی نیز با اعلام اینکه 250 ماما از استان در این همایش یک روزه شرکت کردند، هدف از برگذاری آن را ارتباط علمی و صنفی گروه مامایی با یکدیگر و دیگر گروه های پزشکی بیان کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، همایش ، پیام ، شادی ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.