رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه آینده در سفری ۳ روزه به قاهره می رود تا با رئیس جمهور مصر دیدار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت که محمود عباس در سفر 3 روزه به قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور ، سامح شکری وزیر خارجه و خالد فوزی رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

محور گفتگوهای ابومازن با مقامات مصر، حمایت مستمر قاهره از حقوق مشروع ملت فلسطین و دفاع از قضیه فلسطین در محافل بین المللی خواهد بود به خصوص اینکه قاهره این ماه ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد.

انتظار می رود که شورای امنیت در نشست روز جمعه آینده حمایت بین المللی از فلسطینیان را بررسی کند و تشکیلات خودگردان نیز خواهان سازوکار اجرای مصوبات قبلی مرتبط با حمایت بین المللی است.

برخی منابع مصری گفتند که قاهره در جریان سفر عباس به این شهر، بر حمایت کامل مصر از تشکیلات خودگردان و تلاش های آن برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید می کند و تلاش های مصر برای کمک به قضیه فلسطین، محوریت ایفای نقش مصر در حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه و اتحاد عربی برای مقابله با چالش های مختلف امت عربی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عباس در این سفر همچنین مسئله اوضاع نوار غزه و بازگشت تشکیلات خودگردان به این منطقه و نظارت بر گذرگاه های غزه را بررسی خواهد کرد و مصر نیز به تشریح اقداماتی که به منظور تامین امنیت مرزهای شرقی با هماهنگی کامل تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاذ شده است، می پردازد.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار