رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره با دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه مصر درباره تازه‌ترین تحولات فلسطین و منطقه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در قاهره دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات فلسطین و منطقه گفتگو کردند. 

العربی گفت: «زمان پایان یافتن تنش اسراییلی - فلسطینی فرا رسیده است و طرف‌های ذیربط باید به سوی پایان دادن به این تنش حرکت کنند.» 

وی بعد از دیدار با محمود عباس، که یکشنبه شب در مقر اقامتش در قاهره برگزار شد، افزود همه کشورهای عربی به تحرک و حمایت از موضوع فلسطین در مسیر صحیح علاقه‌مند هستند. 

دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت در شرایط کنونی مطلوب این است که کنفرانس بین المللی برای پایان دادن به تنش فلسطینیان و اسراییلی‌ها برگزار شود و من معتقدم زمان اجرای این اقدام با قدرت زیاد و اجماع عربی و بین المللی فرا رسیده است. 

عباس همچنین با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، روز یکشنبه تازه‌ترین تحولات فلسطین را بررسی کردند. 

محمود عباس، شکری را در جریان تازه‌ترین تحولات فلسطین در سایه ادامه و تشدید اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی در حق ملت فلسطین قرار داد. 

دو طرف همچنین درباره کنفرانس بین المللی پاریس، که قرار است برای احیای مذاکرات دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی برگزار شود، و تلاش‌های صورت گرفته برای تعیین زمانی به منظور ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی بحث و تبادل نظر کردند.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر روز دوشنبه برای بررسی بیشتر امور در خصوص کنفرانس  بین المللی پاریس برای حل تنش فلسطینیان و صهیونیست‌ها عازم نیویورک می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار