یک نویسنده برجسته یهودی می‌گوید جنایات رژیم اسرائیل در قبال فلسطینیان بدتر از نظام آپارتاید آفریقای جنوبی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، مایکل شیبون، برنده جایزه پولیتزر، که ماه گذشته به اراضی اشغالی سفر کرده بود ضمن ابراز همدردی با مصائب مردم فلسطین، اشغالگری اسرائیل را «نفرت انگیزترین بی‌عدالتی» خواند.

شیبون پس از بازگشت به امریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «چیزی که باعث هولناک بودن این قضیه برای من شده و آن را از آپارتاید متمایز می‌کند، این است که عامل این اقدامات یهودیان هستند. من نیز یک یهودی‌ام.»

اظهارات این نویسنده برجسته انتقاد شدید رسانه‌های راستگرای اسرائیلی را به همراه داشته و بحث‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی به راه انداخته است.

بنا بر گزارش‌ها، شیبون به دلیل تشویق همسر خود، آیلت والدمن، که زاده اسرائیل است تصمیم گرفت موضعی مخالف اشغالگری اسرائیل اتخاذ کند.

وی در مصاحبه روزنامه فوروارد - که مخاطبانش یهودیان امریکا هستند - گفت اشغالگری اسرائیل «نفرت انگیزترین ظلمی است که تاکنون دیده‌ام.»

شیبون و والدمن در حال حاضر مشغول ویرایش کتابی هستند که در آن به جنبه‌های مختلف زندگی روزمره فلسطینیان تحت اشغالگری اسرائیل پرداخته شده است.

شیبون و دیگر همراهانش در سفر خود با فلسطینیان ساکن شرق بیت المقدس، الخلیل و روستاهای نزدیک رام‌الله دیدار و گفتگو کردند.

این نویسنده 52 ساله امریکایی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که جنبش بین‌المللی انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل موسوم به «بی‌دی‌اِس» در دانشگاه‌های امریکا و بسیاری از نهادهای اروپا قوت گرفته است.

این جنبش درصدد است به اشغالگری اسرائیل و غصب زمین‌های فلسطینی پایان دهد و رژیم تل آویو را به پذیرش حق بازگشت پناهجویان فلسطینی ملزم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار