کمپین تحریم اسرائیل در بیانیه ای از سفر دانشجویان اردنی به تل آویو انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت جردن تایمز، کمپین فلسطینی تحریم علمی و فرهنگی اسرائیل از دانشجویان اردنی خواست به اسرائیل سفر نکنند.
این کمپین، به دنبال سفر 6 دانشجوی اردنی به اسرائیل، که از سوی مرکز مطالعات اسرائیل در شهر «اَمان» اردن ترتیب داده شده بود، بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه این کمپین آمده است سفر دانشجویان اردنی برای بازدید از اسرائیل، اقدامی در جهت «عادی سازی» تلقی می شود.

«عادی سازی» واژه ای است که از سوی جنبش جهانی «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» به برنامه هایی اطلاق می شود که با بی اعتنایی به حقوق تاریخی و اساسی مردم فلسطین، سعی در نزدیک کردن عرب ها یا فلسطینی ها به اسرائیلی ها داشته باشد.

اردن و اسرائیل در سال 1994 قرارداد صلح امضا کردند.

وزیر آموزش و تحصیلات عالی اردن نیز در مصاحبه ای اظهار کرد: «تاکنون هیچ گونه همکاری علمی و دانشگاهی بین دانشگاه های این کشور و اسرائیل وجود نداشته است.»

با این حال، یکی از خبرگزاری های فلسطینی در گزارشی اعلام کرد مرکز مطالعات خاورمیانه ای و آفریقایی «موشه دایان» (وابسته به دانشگاه تل آویو) و وزارت همکاری های منطقه ای اسرائیل میزبانی این دانشجویان را بر عهده داشتند. همچنین این دانشجویان با ایوب کارا، معاون وزیر همکاری های منطقه ای اسرائیل، دیدار کردند. دانشجویان اردنی در این سفر از اورشلیم، تل آویو و دره اردن نیز بازدید کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار