مدیرکل تامین اجتماعی زنجان با بیان اینکه در استان ۱۵۰ هزار زن خانه دار فاقد بیمه وجود دارد،گفت: زنان خانه‌دار با داشتن ۲۰ سال سابقه می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

۱۵۰ هزار زن زنجانی فاقد بیمه هستند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مدیرکل تامین اجتاعی زنجان با بیان اینکه در استان ۱۵۰ هزار زن خانه دار فاقد بیمه وجود دارد، گفت: زنان خانه‌دار با داشتن ۲۰ سال سابقه می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.
 
مسعود علیاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل تأمین اجتماعی استان زنجان افزود: یک هزار نفر از زنان خانه‌دار استان با مراجعه به شعبات سازمان نسبت به پوشش بیمه‌ای خود اقدام کرده‌اند و محدودیتی در پوشش بیمه‌ای متقاضیان وجود ندارد.
 
وی اظهار کرد: زنان خانه‌دار نیز می‌توانند همانند دیگر اقشار جامعه از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند و زنان خانه‌داری که فاقد هر نوع شغل هستند با پرداخت حق بیمه از مزایای آن استفاده کنند.
 
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان به مزایای استفاده از طرح بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: استفاده از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگی، تعهدات بلند و کوتاه‌مدت و با انعقاد قرارداد بیمه خانه‌داری همانند مشاغل آزاد بهره مند می‌شوند.
 
علیاری با بیان اینکه زنان خانه‌دار با داشتن ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن و یا ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند، تصریح کرد: زنان خانه‌دار با پرداخت ۱۰۰ تا ۱۱۲ هزار تومان و با نرخ ۱۸ درصد از مزایای بازنشستگی، کارافتادگی و بازماندگی استفاده می کنند.
 
وی بابیان اینکه در استان زنجان ۱۵۰ هزار زن خانه‌دار فاقد بیمه وجود دارد، تأکید کرد: در استان زنجان ۵۰ هزار زن فاقد پوشش بیمه‌ای در استان زنجان وجود دارد.
 
مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان افزود: در حال حاضر حداکثر سن برای پذیرش درخواست زنان خانه‌دار، ۴۵ سال است و افزایش این سقف سنی تا ۵۰ سال نیز در دست بررسی است.
 
وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی حوزه تأمین اجتماعی دارند، یادآور شد: اغلب زنان خانه‌دار استان اطلاعات کافی از اجرای این طرح ندارند و نبود اطلاع‌رسانی مناسب موجب شده بود که این قشر آگاهی لازم را در این بخش نداشته باشند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: زنجان ، بیمه ، بازنشستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.