مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: بودجه تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی نفت گچساران در هیأت مدیره شرکت ملی نفت به تصویب رسیده و به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حبیب‌الله سمیع افزود: هدف سازمان از ساخت بیمارستان در این مرکز ارائه خدمات مناسب و کیفی به کارکنان شریف صنعت نفت است.
 
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ابراز کرد: در هیأت مدیره شرکت ملی نفت مصوب شد بودجه تکمیل این بیمارستان برای چهارماه آینده در اختیار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار داده شود.
 
سمیع افزود: این شرکت موظف شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی نفت گچساران اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی با اشاره به پیش‌بینی اختصاص 120 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان جدید صنعت نفت گچساران ادامه داد: باید با همکاری، هماهنگی و همفکری در راستای برطرف کردن برخی ایرادات فنی مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تلاش کرد تا این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهر‌ه‌برداری برسد.
 
سمیع خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه همکاران پرتلاش بهداشت و درمان نفت گچساران در فضایی مناسب‌تر می‌توانند به ارائه خدمات به خانواده بزرگ صنعت نفت بپردازند.
 
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سال گذشته هیئت مدیره سازمان مصوبه‌ای مبنی بر ترمیم ناوگان آمبولانس های موجود در مناطق داشته و با توجه به عملیاتی بودن، اهمیت منطقه و اعزام‌ها، گچساران از جمله مراکزی بوده که در این زمینه مشکلاتی دارد و ضمن لزوم برنامه‌ریزی لازم برای کاهش اعزام‌ها، به طور قطع یکی از اولویت‌های اصلی، این منطقه خواهد بود.
 
سمیع افزود: در زمینه ارائه خدمات، این مرکز با توجه به عملیاتی بودن منطقه و حضور شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، باید امکانات، تجهیزات و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که اورژانس‌ها تقویت شده تا در صورت بروز حادثه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پوشش‌ و سرویس‌دهی مطلوب به مصدومان صورت گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های سلامت‌محور و خدمات پیشگیرانه در سطح سازمان بسیار مورد اهمیت بوده و هدف سازمان پیشگیری از بیماری و کاهش هزینه‌های درمان بوده که در این راستا توجه به برنامه جامع طرح پیشگیری ضرورت دارد.
 
سمیع معتقد است به روز رسانی خدمات و برنامه‌های پیشگیرانه بیماری‌های غیرواگیر و در حوزه‌های مختلف، طب صنعتی، پزشک خانواده و طرح‌های پیشگیرانه در بهداشت و درمان صنعت نفت بسیار مورد تأکید بوده و لازم است با برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط لازم، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان این‌که در حوزه‌ های بهداشتی ذکر این نکته ضروری است که سازمان تنها متولی درمان نبوده بلکه توجه و برنامه‌ریزی در بخش بهداشت از اولویت‌های سازمان است، یادآور شد: در این زمینه باید در اصلاح الگوی تغذیه و فعالیت بدنی نیز در بین شرکت‌های نفتی پیش‌قدم باشد و ضمن رعایت الگوهای لازم، سایر شرکت‌های نفت و گاز را در این مسیر راهنمایی کند.
 
سمیع استانداردسازی خدمت‌رسانی را متناسب با جمعیت طبی از اولویت‌های سازمان برشمرد و تأکید کرد: پیگیری خواسته‌های مدیران و جمعیت طبی تحت پوشش سازمان در راستای بهبود ارائه خدمات در نقاط مختلف کشور از اولویت‌های کاری بهداشت و درمان صنعت نفت است.
 
وی ادامه داد: باید بر اساس این جمعیت طبی برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد و با نگاه به طرح‌های توسعه‌ای نفت در مناطق، امکانات لازم را بر مبنای این شرایط در نظر گرفته و برای ساختار و پوشش مناسب خدماتی همکاران بزرگ صنعت نفت و خانواده‌های آنان اقدام شود.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.