کوهنوردان ایران در کمپ اصلی اورست مستقرند

افلاکی: «قیچی‌ساز» به باشگاه 8 هزارتایی‌ها می‌پیوندد

مدیر تیم‌های ملی کوهنوردی ایران معتقد است عظیم قیچی‌ساز می‌تواند بدون کپسول اکسیژن اورست را فتح کند و به باشگاه 8 هزارتایی‌ها بپیوندد.

افلاکی: «قیچی‌ساز» به باشگاه 8 هزارتایی‌ها می‌پیوندد
اقبال افلاکی مدیر تیم های ملی کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: تیم 9 نفره کوهنوردان کشورمان حاضر در هیمالیای نپال تلاش می کنند تا  اورست ولوتسه را فتح کنند. آنها در 2 تیم جداگانه در فکر ایستادند بر بلندای این قلل هستند وآخرین خبری که از آنها داریم این است که در کمپ اصلی بام دنیا با ارتفاع 5 هزار و 500 متری مستقرند. 

وی ادامه داد:طی روزهای گذشته تا ارتفاع 6 هزار و 500 متری این دو قله صعود وهم هوائی کردندو در اندیشه حمله به کمپ سوم با ارتفاع 7 هزار و 300 متری در سه چهار روز آینده‌اند. به نظرم هیمالیا نوردان ایرانی تا 10 خرداد95 به صعود های خود در شرق قاره کهن پایان خواهند داد. در این صعود بین المللی عظیم قیچی ساز می خواهد اورست 8848 متری را بدون کپسول اکسیژن فتح کند وسپس راهی لوتسه شود تا بعد از فتح آن به باشگاه 8 هزار تائی ها ملحق شود.

مدیر تیم‌های ملی کوهنورد ایران ادامه داد: این نکته هم باید اضافه کنم که پیش از این جلال چشمه قصابانی موفق شده سالهای 1377 و 1384 به اورست صعود کند. البته عظیم در این سفر بدون ابزار تنفسی راهی شرق آسیا شده است.

وی درباره دیگر اعضای تیم ایران گفت: ایرج معانی ،علیرضا بهپورپزشک تیم،عظیم قیچی ساز ،محمود هاشمی،محمد نصیری،مهدی قلی پور،هادی ستار فروغ ومحمد معین اصفهانی کوهنوردان کشورمان حاضر در این منطقه‌اند ودر این بین قیچی ساز و بهپور می‌خواهند به بلند ترین کوه دنیا صعود کنند.

اعزام تیم منتخب سنگنوردی به هندوستان
مدیر تیم های ملی کوهنوردی در این خصوص گفت:مرحله سوم مسابقات جام جهانی سنگنوردی بولدرینگ 24 تا 25 اردیبهشت سال جاری در هند برگزار خواهد شد و 10 نفر از سنگنوردان کشورمان به این رقابتها اعزام خواهند شد.

افلاکی تاکید کرد:همانطور که می دانید قرار است سنگنوردی وارد المپیک شود. به این ترتیب کسانی که بخواهند به این مسابقات اعزام شوند باید حرفه ای و با تجربه باشند مسابقات جهانی یکی از عوامل آماده بودن ورزشکار است. سنگنوردان ایرانی که به مسابقات برون مرزی می روند علاوه بر اینکه همیشه  با روحیه واز انگیزه ی لازم بر خوردار باشند باعث معرفی این ورزش کشورمان به دنیا می شوند ومهمتر از همه آنها با تجربه تر می شوند.


ایران میزبان مسابقات سنگنوردی نوجوانان آسیا 
مدیر تیم های ملی کوهنوردی گفت:در شهریور سال جاری میزبان رقابتهای سنگنوردی نوجوانان وجوانان  قاره کهن هستیم به همین جهت هماهنگی ها پیگیری می شود و با توجه به استقبالی که از برگزاری اجلاس جهانی این ورش که سال 94 در کشورمان صورت گرفت  اکثر کشورهای آسیا که در سنگنوردی فعالند به کشورمان می‌آیند. 

 
افلاکی درباره پیشرفت ایران در رشته سنگنوردی افزود: ما در گرایش سرعت قهرمانان خوبی داریم ودربخش‌های دیگر مانند سختی مسیر و لید تلاشهایی برای شناساندن آنها در جامعه صورت می گیرد. سنگنوردانی  در این زمینه فعالیت می کنند، طی سالهای اخیر روند رو به جلوئی در پیش گرفته‌اند. 

انتهای خبر/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار