رئیس سازمان مدیریت بحران كشور، اخطارها و پیش بینی های سازمان هواشناسی را برای مدیریت سیلاب های فروردین ماه دقیق و ناكافی دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وقوع سیلاب در تعدادی از استان های كشور از 24 تا 27 فروردین سال جاری، افزون بر خسارات فراوان مادی، جان هفت نفر را گرفت.

اسماعیل نجار افزود: از سازمان هواشناسی برای ابلاغ اخطاریه ها و اطلاعیه های منتشره در زمان وقوع سیلاب های فروردین ماه تشكر می كنیم اما این اخطاریه ها دقیق نبود و همه احتمالات لازم در آن لحاظ نشده بود.

وی با بیان اینكه عدم پیش بینی دقیق از وضعیت هوا، برنامه ریزی صحیح را در زمان سیلاب با مشكل مواجه كرد،‌ افزود: اگر وضعیت هوا دقیق پیش بینی شده بود، می توانستیم تصمیم بهتری بگیریم و به خوبی حجم آب سدها و حوضچه های آبی را مدیریت كنیم.

معاون وزیر كشور ادامه داد: گاهی نیمی از كشور درگیر حوادث غیرمترقبه می شود، حال آنكه می بینیم، اخطاریه های هواشناسی در گستره جغرافیایی بزرگ پیش بینی نشده است.

نجار افزود:‌ بارش باران بركت و رحمت الهی است و اگر بموقع و دقیق پیش بینی شود، سیلاب های ناشی از این رحمت الهی بصورت مطلوبی مدیریت خواهند شد.

وی با تاكید بر ضرورت پیش بینی دقیق و بموقع وضعیت هوا در گستره ای بزرگ گفت: برای برنامه ریزی مناسب حوادث غیرمترقبه، نیازمند هشدارهای بموقع و پیش بینی دقیق هواشناسی هستیم و نمی توانیم این موضوع را نادیده بگیریم.
 
منبع:ایرنا
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
هر جا کم میارین تقصیر را گردن هواشناسی میاندازین
آخرین اخبار