تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۱۷ اردیبهشت ( ۶ می) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران ، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی را که در چنین روزی رخ داده است، مرور میکنیم.

*هت‌تریک بی‌حاصل ایمون زائد
۱۷ اردیبهشت ۹۱، پرسپولیس با هدایت مصطفی دنیزلی به مصاف شاگردان علی دایی در تیم راه آهن رفت و در پایان با نتیجه چهار بر سه شکست خورد.

سرخ‌پوشان در يكي از نااميد كننده‌ترين مقاطع تاريخ باشگاهشان به مصاف راه‌آهنی ‌رفتند كه براي بقا به امتيازات اين مسابقه احتياج داشت. پرسپوليس پس از شكست مايوس كننده برابر الهلال عربستان، با انگيزه اعاده حيثيت راهی ورزشگاه آزادي شده بود. آنها مسابقه را بهتر شروع كردند و چند فرصت نصف و نيمه را هم از دست دادند، اما طبق معمول با نخستین توپی كه روی دروازه‌شان آمد گل خوردند. در روز درخشان راه‌آهن، بهادر عبدی سه گل زد كه هر سه گل با ضرباتی مشابه به ثمر رسيد. اولين آنها در دقيقه 20 بود، هرچند كه كريمي در روز فوق‌العاده‌‌اش به سرعت مقدمات جبران اين گل را توسط زايد فراهم كرد. باز هم پرسپوليسي‌ها نبض بازی را دست گرفتند، اما نتوانستند از موقعيت‌هاي جسته و گريخته‌شان سود ببرند تا اينكه در آخرين لحظات نيمه اول، باز هم عبدی براي تيم مهمان گلزني كرد. باز شدن دروازه پرسپوليس روی دو توپي كه وارد محوطه جريمه اين تيم شد، به شدت دنيزلی را عصباني كرد. قصه نيمه دوم هم همين بود. پرسپوليس حمله می‌كرد، اما به گل نمی‌رسيد و شيث رضايي هيجان‌زده كه بازگشتي ناكام به ليگ برتر داشت، با يك هند پنالتي بچگانه تيمش را به دردسر انداخت. دقايقي بعد عبدي هت‌تريكش را كامل كرد تا پرسپوليس براي سومين بار در بازي‌های اين فصل چهار گله شود! در شرايطي كه گمان مي‌رفت يك شكست تحقيرآميز ديگر در كار باشد، دو تعويض دنيزلی تا اندازه‌اي پرسپوليس را به بازي برگرداند؛ چنانچه آنها روي درخشش پايان ناپذير كريمي به دو گل ديگر رسيدند و بسيار نزديك بود كه گل مساوي را هم به ثمر برسانند اما بازی با همین نتیجه به پایان رسید و هت‌تریک ایمون زائد هم بی‌نتیجه ماند. 

از حاشیه های این مسابقه ، خوشحالی علی دایی هنگام گل های تیمش بود که با اعتراض هواداران پرسپولیس و شعار علیه وی همراه بود.


*نخستین قهرمانی یک تیم هلندی در اروپا
۶ می ۱۹۷۰، فاینورد با شکست سلتیک در فینال جام باشگاه های اروپا به اولین تیم هلندی تبدیل شد که قهرمان اروپا شده است.
این مسابقه در ورزشگاه سن سیرو برگزار شد و ابتدا تیم سلتیک دقیقه ۲۹ به گل رسید اما دو دقیقه بعد فاینورد گل مساوی را به ثمر رساند. 
این مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و کار به وقتهای اضافه کشیده شد. 
در نهایت فاینورد دقیقه ۱۱۷ گل برتری را به ثمر رساند و دو بر یک پیروز شد. 
با این قهرمانی فاینورد به اولین تیم هلندی تبدیل شد که بر بام اروپا ایستاد.


*تولد مدافع بارسلونا
۶ می ۱۹۸۳ دانیل آلوز داسیلوا در جوازیرو برزیل متولد شد . او که به دنی آلوز معروف است،فوتبالش را از تیم باهیا آغاز کرد ولی خیلی زود به اسپانیا رفت و در سال ۲۰۰۲ به سویا پیوست. آلوز به مدت ۶ سال در تیم سویا بازی کرد و با دو عنوان قهرمانی در جام یوفا و یک قهرمانی در کوپا دل ری، دوران موفقیت آمیزی را در این تیم گذراند. 

آلوز در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۰۸ رسماً به بارسلونا پیوست. او سویا را با اندوه فراوان ترک کرد و اعلام کرد علاقه‌مند به بازگشت دوباره به باشگاه است. او گفت که به عنوان یک «پسربچه» وارد سویا شده و اکنون به عنوان یک «مرد» تیم را ترک می‌کند، و نیز در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به خداحافظی از باشگاه به گریه افتاد. رقم رسمی این انتقال ۲۹ میلیون یورو اعلام شد، که به همراه ۶ میلیون یورو اضافه مرتبط با عملکرد او در بارسا، آلوز را تبدیل به گران‌ترین دفاع راست دنیا کرد. او با بارسا قراردادی ۴ ساله به امضا رساند که رقم فسخ آن ۹۰ میلیون یورو تعیین شده بود.

آلوز در بارسلونا جام های فراوان و افتخارات زیادی را کسب کرده است. او در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار پیراهن تیم ملی برزیل را به تن کرد و تاکنون ۸۹ بازی ملی انجام داده است.

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار