بیرجند؛

برگزاری آزمون سراسری انجمن های خوشنويسی خراسان جنوبی

آزمون سراسری انجمن های خوشنويسی استان دوره های رسمی 20و21ارديبهشت ماه جاری در شعبات شهرستان ها برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدير انجمن خوشنويسان بيرجند گفت: دوره فوق ممتاز خوشنویسان نیز 6و7خردادماه سال جاری در مرکزاستان برگزار می شود.

اسماعيلی مود افزود:اين امتحانات همزمان با سراسر کشور با نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنويسان ايران در شعبه های شهرستان های استان برگزار می شود.

وی گفت : در حال حاضر شعبه های رسمی در شهرستان های بيرجند،قاين،فردوس،خوسف و بشرويه فعاليت داشته و به ترويج و آموزش اين هنر اسلامی و ملی مشغول هستند.

وی افزود :آزمون دوره فوق ممتازی به صورت تخصصی در خطوط نستعليق،شکسته نستعليق،نسخ و ثلث در قلم های کتابت،چليپا،سياه مشق،کتيبه و ترکيب آزاد برای فارغ التحصيلان دوره ممتاز در پايان خرداد ماه در مرکز استان برگزار می شود.

مدير انجمن خوشنويسان اظهار کرد :اوراق امتحانی پس از ارسال و بررسی در شورای ارزشيابی انجمن خوشنويسان مرکز به قبول شدگان گواهينامه رسمی که از لحاظ معادل برابر با ديپلم و فوق ليسانس است،اعطا می شود.

اسماعيلی مود خاطر نشان کرد : تعداد هنرمندان انجمن خوشنويسان مرکز استان در حال حاضر يک استاد،11فوق ممتاز و 24ممتاز است که در امر ترويج اين هنر اسلامی مشغول فعاليت هستند.

وی گفت:انجمن های خوشنويسان استان تاکنون بيش از هزار هنرجو را در مقاطع مختلف خوشنويسی آموزش داده اند که بسياری از اين هنرمندان در عرصه های هنری مشغول فعاليت و کار هستند.

انتهای پيام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.